• Anonym (anonym)

Hur många resor kan man åka på utan att ta med bonusbarnen?

Jag och min sambo älskar att resa och vi har haft turen att vi har haft råd och åka 5 gånger under våra 3 år tillsammans. Det har även blivit någon skidsemester i sverige och en två weekend resor på sommaren inom sverige. Nu är det så att bonusarna som är 9 och 6 år gamla tycker vi är dumma som aldrid tar med dom. Har dom bara vh och det är dyrt och åka med barn och som sagt älskar vi och resa och prioterar resor istället för nya kläder och sånt.
    Vad anser ni måste man känna att åka på barnsemestar utomlands eller räcker de och åka på en kort resa/år inom sverige?

• Svar på tråden Hur många resor kan man åka på utan att ta med bonusbarnen?
  • Fånga dagen
    Anonym (Lotta) skrev 2016-09-15 10:16:32 följande:
    Jag har ju tack och lov inte "bomusbarn" längre.
    Dock såg jag dem mer som en belastning.
    Ja så verkar det ju vara för väldigt många, tyvärr. Sorgligt tycker jag!
  • smulpaj01
    Anonym (anonym) skrev 2016-09-14 09:38:18 följande:
    Varför måste barnen komma först hela tiden? Tycker det ska vara en jämn nivå 
    Fast det är ju ingen jämn nivå, ni vuxna tänker ju enbart på er själva!
    Stackars ungar med en sån usel pappa och styvmorsa!
  • Anonym (3 dagar)

Det handlar väl mest om hur länge man kan tänka sig att vara borta från sina barn. Jag åker vsrje år på en semester med tjejkompisarna och en med sambon utan barn. (Eller med bara bebis men det känns nästan som barnfritt). Det är 1 - 3 nätter. Alla längre resor vill jag ha med barnen på. Skulle inte kännas kul utan dom. Dom veckor jag inte har barnen jobbar jag mest. Ofta övertid för att kunna vara ledig när jag har barnen. 

Vill heller inte slösa mina semesterdagar när jag inte är med barnen. 

• Anonym (3 dagar)
    Oj vilken fråga. För mig är barnen självklart prio 1. Finns inget alternativ. 

Jag tror dock att barnen mår bra av att de vuxna  har ett eget liv. T.ex. prioriterar jag att åka och träna en kväll i veckan. Inte bara  för min egen skull utan även för att vara en bra förebild. Det är viktigt att ta hand om sin kropp. Och även viktigt att jag håller mig frisk så att jag mår bra och kan vara en bra mamma många år framöver. 

Min mormor levde enbart för min mamma som var enda barnen. Mormor var hemmafru, hade inga egna intressen eller liknande. Lite av en börda för min mamma. Stor press på sig att lyckas osv. 
  • Anonym (Lotta)
    Fånga dagen skrev 2016-09-15 10:51:01 följande:
    Ja så verkar det ju vara för väldigt många, tyvärr. Sorgligt tycker jag!
    Jo det kan jag hålla med om men tyvärr är det så det är.
    Mina fd styvbarn har jag noll kontakt med idag vilket är väldigt skönt.
  • AnnaPaulita
    Fast de får ju aldrig följa med. Hur är det en jämn nivå då?
  • Anonym (Jaaa)
    Anonym (Lotta) skrev 2016-09-15 05:09:24 följande:

Men allvarligt hörrni, HUR kul är det att lägga pengar på en utlandsresa och ha med någon annans ungar?

Som gör att avkopplingen... inte blir en avkoppling?

Nej, då jobbar jag helrlre!

Exakt så känner jag också!!
  • Anonym (Ensam mamma)

Till TS: Om ni får gemensamma barn, kommer du att vilja resa utan dem också då? Är det "barnfriheten" du söker, eller är det bara bonusarna du inte vill ha med?

Anonym (Lotta) skrev 2016-09-15 10:16:32 följande:
    Jag har ju tack och lov inte "bomusbarn" längre.
    Dock såg jag dem mer som en belastning.
    Fråga, inte för att racka ner på på något sätt utan för att jag är genuint nyfiken:
    Var det så hela tiden, eller kom det med tiden? Du visste att mannen hade barn men inledde ändå en relation, trodde du att det skulle bli annorlunda, att du skulle ta dem till dig? Har du egna barn?
  • Anonym (Emmy)
    Anonym (Lotta) skrev 2016-09-15 05:09:24 följande:

Men allvarligt hörrni, HUR kul är det att lägga pengar på en utlandsresa och ha med någon annans ungar?

Som gör att avkopplingen... inte blir en avkoppling?

Nej, då jobbar jag helrlre!

Om andras ungar inte är "kul" bör man skaffa en partner utan barn. Bonusarna ska inte uteslutas från ALLA resor där deras ena förälder och även halvsskon får följa med. Jag är både bio och bonusmamma och visst reser vi utan bonus ibland om vi gör något som enbart passar de yngre gemensamma barnen men då gör pappan något annat med bonus (som är i övre tonåren) medan jag är hemma med våra gemensamma barn. Att alltid utesluta ett par barn är ren och skär mobbning. Av vuxna människor som borde ha vett att begripa att de som blir uteslutna blir ledsna och sårade.
  • smulpaj01

Om denna tråd var på riktigt hoppas jag att ts är dumpad nu och att pappan har träffat en vettig kvinna istället

Svar på tråden Hur många resor kan man åka på utan att ta med bonusbarnen?