• Anonym (anonym)

Hur många resor kan man åka på utan att ta med bonusbarnen?

Jag och min sambo älskar att resa och vi har haft turen att vi har haft råd och åka 5 gånger under våra 3 år tillsammans. Det har även blivit någon skidsemester i sverige och en två weekend resor på sommaren inom sverige. Nu är det så att bonusarna som är 9 och 6 år gamla tycker vi är dumma som aldrid tar med dom. Har dom bara vh och det är dyrt och åka med barn och som sagt älskar vi och resa och prioterar resor istället för nya kläder och sånt.
    Vad anser ni måste man känna att åka på barnsemestar utomlands eller räcker de och åka på en kort resa/år inom sverige?

• Svar på tråden Hur många resor kan man åka på utan att ta med bonusbarnen?
  • Anonym (Lotta)

Jag hade inte lagt en krona på att resa utomlands med någon annans barn med oss. Inte en chans.
    Då kan ni ju ta varsin resa den gången, han åker med barnen och du gör något eget!

• Anonym (Trea)

Jag har ett facit till din fråga. Mina barns pappa och hans fru åkte varje år minst en gång 2 veckor utom Europa och 1 vecka inom Europa. Plus några weekendresor både inom och utom Europa. Efter ett par år tog de med barnen på en weekend i norra Europa, men resan var helt vuxenanpassad (sightseeing i stad, kyrkor, konstmuséer, osv).

Nu är det här några år sedan för barnen slutade åka på umgänge hos pappan när de var 12-14 år.

• Brumma

Har ni barnen vh året runt?

Även vi har bonus vh men under sommarlovet har vi henne flera veckor. Vissa år har vi inte haft råd att åka någonstans, vissa år på semester i sverige och något år utomlands. Vi försöker göra iallafall en resa hela familjen (vilket inkluderar bonus) sedan kan det bli någon resa med enbart gemensamma och även ngn weekendresa bara vi vuxna.

Reser man mycket utomlands anser jag man även bör resa med barnen, iallafall en gång per år. Och jo, då kan resan gott vara anpassad efter deras ålder. Men en solsemester tex brukar ju kunna innehålla inslag för alla åldrar.

• vi259

Vi har varit på 7 resor och flera helgresor på 5 år utan barnen. Då har vi 2 barn var. För oss är de helt enkelt så att vi behöver den avkopplingen utan barn för att orka vardagen. Jag tycker inte det är fel. Ska vi få skita i resorna för att åka 1 gång mer sällan med barnen? Nej vi ger dom 100% hemma istället med korta dagar på skola/fritids. Är mycket med skotrar, i skogen och vid sjön med barnen.

Visst någon dag blir det nog en resa alla. Men inte än på flera år

• Anonym (Klara)
    Anonym (anonym) skrev 2016-09-12 21:25:34 följande:

Jag och min sambo älskar att resa och vi har haft turen att vi har haft råd och åka 5 gånger under våra 3 år tillsammans. Det har även blivit någon skidsemester i sverige och en två weekend resor på sommaren inom sverige. Nu är det så att bonusarna som är 9 och 6 år gamla tycker vi är dumma som aldrid tar med dom. Har dom bara vh och det är dyrt och åka med barn och som sagt älskar vi och resa och prioterar resor istället för nya kläder och sånt.

Vad anser ni måste man känna att åka på barnsemestar utomlands eller räcker de och åka på en kort resa/år inom sverige?

Ni kan åka hur många ni vill anser jag. Vi åkte nyligen med enbart vårt gemensamma. Hade det varit möjligt hade jag gärna haft barnvakt åt vårt barn å åkt helt själva ist ;) men hen är så liten än så det är ej möjligt å min sambos barn är större tonåringar... Men hoppas att vi kan göra resor ihop bara vi två längre fram när vårt barn är större. Man måste inte resa för att umgås med sina barn. Det är dyrt å blir bara löjligt om man behöver spara ett helt år för att ha möjlighet. Har man råd utan att behöva vända på kronor är det en annan sak kan jag tycka.
  • Anonym (,,,,)

Helgresor är väl en sak men oj vad ego ni är!

Stackars era barn. Att få åka en resa mindre pga barnen? Men oj vilken uppoffring?!? Har de aldrig fått åka med på nån resa menar du?? Är väl inte detsamma som att vara vid sjön och i skogen.

Våra ungar har säkert ett 20 talet resor som de åkt med oss. De hade blivit skit ledsna om vi åkte utan dem jämt.

Skulle aldrig ens komma på tanken att lämna dem hemma varje gång.

vi259 skrev 2016-09-13 07:18:13 följande:

Vi har varit på 7 resor och flera helgresor på 5 år utan barnen. Då har vi 2 barn var. För oss är de helt enkelt så att vi behöver den avkopplingen utan barn för att orka vardagen. Jag tycker inte det är fel. Ska vi få skita i resorna för att åka 1 gång mer sällan med barnen? Nej vi ger dom 100% hemma istället med korta dagar på skola/fritids. Är mycket med skotrar, i skogen och vid sjön med barnen.

• Anonym (???)
    vi259 skrev 2016-09-13 07:18:13 följande:

Vilket jävla skitsnack. Ni är enbart ego inget annat. Ni har ingen lust att ta med barnen för att det blir jobbigt för er. Ni skiter fullständigt i barnens rätt till upplevelser. Ni är bara ego inget annat. Men du kan ju sitta där och försöka intala dig själv annat.
  • Anonym (Greta)
    elyse skrev 2016-09-12 23:00:04 följande:

Ni gör precis som ni vill. Hur barnen uppfattar det och vad det kan göra med relationen är ju en annan femma.

Eller hur...

De flesta vill åldras med den bra relation till sina barn bonusar och genom att visa hänsyn och kärlek på olika sett samt INKLUDERA dem så kommer troligtvis en bra relation uppstå.
Svar på tråden Hur många resor kan man åka på utan att ta med bonusbarnen?