• Inelg

Sorg efter helgens missfall. Många frågor...

Söta du. Inte ditt fel nån stans. Du får inte tro det. Som föregående skriver så stöter kroppen bort ett odugligt foster. Missfall är så sjukt vanligt även om det kanske inte är någon tröst. Jag har haft fler och har gjort utredningar (efter 3 MF) och inget visar att något är fel på någon av oss. Tyvärr måste man bara acceptera det. Men det är också viktigt att låta sig själv sörja det lilla som kunde blivit.
    Man kan bli gravid direkt igen om du har tur. Det blev jag en fång efter MF i v 6 precis som du. Blödde i ca 6 dagar sedan va min ägglossning igång som vanligt och jag blev gravid. Jag har idag en dotter och en i magen. Så det kan gå väldigt bra också.

Ibland tar det längre tid också och ibland kanske man behöver hjälp på vägen.

Snälla ge inte upp men stäng heller inte in dina känslor. För det här är så omtumlande och avskyvärt jobbigt och det är okey att känna så också.
    Lycka till och hoppas mitt svar kan hjälpa dig på vägen.

• Inelg
    Anonym (Anonym) skrev 2016-09-12 16:03:55 följande:

Tänker hela tiden tillbaka på i förra veckan när jag såg pluset. Blev så glad och började fantisera. Gick runt och myste att jag hade en liten bebis i magen och att den snart skulle synas. Att vi skulle berätta till julen. Jag köpte till och med bra tabletter att ta, olja till framtida magen, en bok och googlade vilken barnvagn som vore bäst. Eller hur barnrummet skulle dekoreras. Usch. Är så nere. Hade varit perfekt med barn i maj. Får aldrig vara med om barn i maj 2017 längre... Hade varit underbart. Jag var så glad över att vara gravid. Längtade till stora magen och när jag kollade på sambon var jag så glad. För jag tyckte vi var så bra som gjort detta ihop. Det var så mysigt med alla tankar.

Förstår. Vi har alla varit där som fått missfall missfall. <3 du koller må bättre snart. Jag lovar.
  • Inelg
    Anonym (Jag med) skrev 2016-09-12 18:49:27 följande:

Jag går också igenom ett missfall nu, startade i helgen, var i vecka 9. Jag fick också ett missfall i slutet av förra året, och det tog 7 månader att bli gravid igen för mig. Är väldigt ledsen!

Beklagar. Vet hur det är att få flera missfall på raken. :(
    Men det kan gå väldigt bra också :) Det har det gjort för mig
  • Inelg
    Tokgurkan skrev 2016-09-12 16:08:55 följande:

Du är inte ensam. Jag fick också missfall i helgen, fortfarande pågående. Va i vecka 7. Det är ingens fel, har googlat runt och grävt ner mig i det där i 3 dagar nu, och missfall är ingenting man själv kan påverka. Tror inte du fick missfall för att din mamma och svärmor har någon sjukdom heller, det påverkar väl bara om du själv har en sjukdom.

Vanligaste anledningen till missfall är att det gått snett i celldelningen eller kromosomfel och det är ju ingenting man själv har någon kontroll över.

Kram till dig!

Hej Tokgurkan. Tänker på dig <3
  • Inelg

Man greppar efter halmstrån när man får MF man vill hitta en anledning för att kunna gå vidare. Känner igen det där. Men det finns inga bra svar tyvärr. Det kan hända exakt vem som helst utan att någonsin kommer få veta varför.
    Men som svar på din fråga.
    Man kan ha genetiska avvikelser som kvinnan el mannen kan böra på. Det kommer isf fram under en speciell utredning. Det kan vara andra saker också.

Svar på tråden Sorg efter helgens missfall. Många frågor...