Inlägg från: AennilKs |Visa alla inlägg
  • AennilKs

Pojknamn??

Puuh, såg vår friska pojke på vul nyligen och funderar smått på lite pojknamn..

stor realitycheck och helst ville jag inte veta könet på barnet utan mest veta om den lille var frisk. Men Här är några av våra alternativ men om ni har några förslag på fina, kanske säregna pojknamn snälla föreslå!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojknamn??
  • AennilKs
    Ljunggren skrev 2016-09-12 09:53:11 följande:

Av de namnen du föreslog röstade jag på Bastian. Mkt fint och inte direkt vanligt, vilken jag gillar 

Min son heter Malve. Det är inte direkt vanligt utan kom av att jag trodde det var en Malva enda tills han tittade ut :) Så det namnet kom till mig i duschen efter förlossningen. 

Jag har nu två bebisar i magen varav en pojke och med största sannolikhet kommer han döpas till Manfred, inte heller allt för vanligt! 

Grattis och lycka till med bebis 

Tack så mycket vi är väldigt glada, haft så mycket otur på bebisfronten!! Åh så fina namn på M! Kul med tvillingar, grattis! <3
  • AennilKs
    Anonym (S) skrev 2016-09-12 14:01:10 följande:

Samtliga namn förutom Alexander är extremt fula och sänder ut WT-signaler om er föräldrar...

Haha ojdå ojdå anonyma signaturer kanske inte var den smartaste funktionen ;) Vanliga namn i Tyskland där jag kommer ifrån, och någon under eller medelklass tillhör vi inte. Tack för omtanken däremot!
  • AennilKs
    Ulltand skrev 2016-09-12 14:08:23 följande:

BTW Det visade sig vara navelsträngen på bilden förstod vi när vår dotter föddes :)

Nämen åh , vilken överraskning!! :)
  • AennilKs
    fluu skrev 2016-09-13 23:20:15 följande:

De andra namnen är antingen inte min grej/passar inte i Sverige.

Förslag: Maxim, Nicolas, Nicolai, Vincent, Isidor, Julian.

"Passar inte i sverige" hehe tyckte jag var kul, dina förslag var ju inte heller så svenska! Mycket mycket fina däremot :)
  • AennilKs
    Ulltand skrev 2016-09-15 20:48:40 följande:

Återkoppling tack! Vad ska han heta? :)

Är bara i vecka 16 så det är svåårt men vi lutar mot Bastian!! :)
  • AennilKs
    stor grön drake skrev 2016-09-16 03:41:15 följande:

Nathanael var ett av namnen vi funderade på till vår son.

Åhh ja det var en finare version , har inte ens tänkt på det!! Haha jaså ja då krockar det :) själv klarar jag inte av Daniel pga någpn läskig karaktär jag inte minns mer av än att jag fruktade honom så!
  • AennilKs

Ett annat fint namn är Theo, för vi tänkte Thes om det hade varit en flicka därinne.

Svar på tråden Pojknamn??