• AennilKs

    Pojknamn??

    Puuh, såg vår friska pojke på vul nyligen och funderar smått på lite pojknamn..

    stor realitycheck och helst ville jag inte veta könet på barnet utan mest veta om den lille var frisk. Men Här är några av våra alternativ men om ni har några förslag på fina, kanske säregna pojknamn snälla föreslå!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojknamn??
  • Anonym (L)

    Ingen av namnen du föreslog faller mig in i smaken direkt. Alexander är för vanligt, men av de namnen hade jag nog valt antingen Alexander eller Nathan. Men som sagt, hade själv inte döpt en pojke till något av de namnen.

    Har inte funderat mycket alls på pojknamn och vet knappt vilka jag tycker om. Många fina är så vanliga, vilket jag tycker känns tråkigt. Har mer funderat på tjejnamn, men ett killnamn jag tycker är fint är Maximilian.

  • Ljunggren

    Av de namnen du föreslog röstade jag på Bastian. Mkt fint och inte direkt vanligt, vilken jag gillar Glad

    Min son heter Malve. Det är inte direkt vanligt utan kom av att jag trodde det var en Malva enda tills han tittade ut :) Så det namnet kom till mig i duschen efter förlossningen. 
    Jag har nu två bebisar i magen varav en pojke och med största sannolikhet kommer han döpas till Manfred, inte heller allt för vanligt! 

    Grattis och lycka till med bebis Hjärta

  • AennilKs
    Ljunggren skrev 2016-09-12 09:53:11 följande:

    Av de namnen du föreslog röstade jag på Bastian. Mkt fint och inte direkt vanligt, vilken jag gillar 

    Min son heter Malve. Det är inte direkt vanligt utan kom av att jag trodde det var en Malva enda tills han tittade ut :) Så det namnet kom till mig i duschen efter förlossningen. 

    Jag har nu två bebisar i magen varav en pojke och med största sannolikhet kommer han döpas till Manfred, inte heller allt för vanligt! 

    Grattis och lycka till med bebis 


    Tack så mycket vi är väldigt glada, haft så mycket otur på bebisfronten!! Åh så fina namn på M! Kul med tvillingar, grattis! <3
  • Anonym (S)

    Samtliga namn förutom Alexander är extremt fula och sänder ut WT-signaler om er föräldrar...

  • AennilKs
    Anonym (S) skrev 2016-09-12 14:01:10 följande:

    Samtliga namn förutom Alexander är extremt fula och sänder ut WT-signaler om er föräldrar...


    Haha ojdå ojdå anonyma signaturer kanske inte var den smartaste funktionen ;) Vanliga namn i Tyskland där jag kommer ifrån, och någon under eller medelklass tillhör vi inte. Tack för omtanken däremot!
  • Ulltand

    Jack.

    BTW Det visade sig vara navelsträngen på bilden förstod vi när vår dotter föddes :)

  • AennilKs
    Ulltand skrev 2016-09-12 14:08:23 följande:

    BTW Det visade sig vara navelsträngen på bilden förstod vi när vår dotter föddes :)


    Nämen åh , vilken överraskning!! :)
  • Ulltand

    Bastian är ju lite tuff efter alla Tyska fotbollsframgångar!

    Henrik, Erik, Tobias, ?

  • fluu

    Alexander är det enda jag verkligen gillar. Vackert, ståtligt, klassiskt, enkelt och gångbart. Viking är lite coolt, men faller mig ändå inte riktigt i smaken.
    De andra namnen är antingen inte min grej/passar inte i Sverige.

    Förslag: Maxim, Nicolas, Nicolai, Vincent, Isidor, Julian.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Pojknamn??