• AennilKs

Pojknamn??

Puuh, såg vår friska pojke på vul nyligen och funderar smått på lite pojknamn..

stor realitycheck och helst ville jag inte veta könet på barnet utan mest veta om den lille var frisk. Men Här är några av våra alternativ men om ni har några förslag på fina, kanske säregna pojknamn snälla föreslå!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojknamn??
  • AennilKs
    fluu skrev 2016-09-13 23:20:15 följande:

De andra namnen är antingen inte min grej/passar inte i Sverige.

Förslag: Maxim, Nicolas, Nicolai, Vincent, Isidor, Julian.

"Passar inte i sverige" hehe tyckte jag var kul, dina förslag var ju inte heller så svenska! Mycket mycket fina däremot :)
  • Anonym (Hmm)

Viking, Neo och Manuel känns inte alls tyskt för mig efter 15 år i Tyskland. Men men ;)

Några tyska namn som också är fina i Sverige tycker jag är Philipp, Thore, Sebastian, Christoph och Christian

• Anonym (F)
    Anonym (S) skrev 2016-09-12 14:01:10 följande:

Samtliga namn förutom Alexander är extremt fula och sänder ut WT-signaler om er föräldrar...

Säger mer om dig som är så liten på jorden att du måste slänga dig med uttryck som "WT".
  • fluu
    AennilKs skrev 2016-09-14 18:04:08 följande:

"Passar inte i sverige" hehe tyckte jag var kul, dina förslag var ju inte heller så svenska! Mycket mycket fina däremot :)

De är mr etablerade, men jag tipsar ju om namn jag tror att du gillar, inte nan jag själv väljr.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Konservativ

Tristan
    Sigismund
    Gunnar
    Gustav
    Beowulf
    Hrodgar
    Birger
    Valdemar
    Magnus
    Klodbert
    Dagobert
    Ludvig
    Sten
    Björn
    Styrbjörn
    Gorm
    Ragnar
    Erik
    Fredrik
    Kristian
    Tolvan (om det är ert tolfte barn)
    Ramses
    Amenhotep

• AennilKs
    Ulltand skrev 2016-09-15 20:48:40 följande:

Återkoppling tack! Vad ska han heta? :)

Är bara i vecka 16 så det är svåårt men vi lutar mot Bastian!! :)
  • stor grön drake

Nathanael var ett av namnen vi funderade på till vår son. Jag själv ogillar Nathan, men det är mest för att en av skurkarna i mina favoritböcker som liten hette så

• AennilKs
    stor grön drake skrev 2016-09-16 03:41:15 följande:

Nathanael var ett av namnen vi funderade på till vår son.

Åhh ja det var en finare version , har inte ens tänkt på det!! Haha jaså ja då krockar det :) själv klarar jag inte av Daniel pga någpn läskig karaktär jag inte minns mer av än att jag fruktade honom så!
  • Ulltand
    AennilKs skrev 2016-09-16 00:44:22 följande:
    Är bara i vecka 16 så det är svåårt men vi lutar mot Bastian!! :)
    Bastian är ok, jag kan leva med det. Men varför inte ett andra namn också? Kan vara bra som back up om första alternativet av någon anledning tappar status. Bert är ett sådan exempel på ett namn som är svårt idag pga ny omständigheter.
  • AennilKs

Ett annat fint namn är Theo, för vi tänkte Thes om det hade varit en flicka därinne.

• modsey

Av de du föreslår säger jag Bastian eller Nathan. Annars röstar jag på Olle Petter eller Leon.

Svar på tråden Pojknamn??