-
Det är sant. Det är nog svårt att veta innan dess vad som är vad men men det är inte många dagar kvar nu. Får hoppas på goda besked!Mabe skrev 2016-10-18 22:59:00 följande:Den erfarenhet jag har är att det är omöjligt att säga vad som är vad då medicinerna, graviditet och pms kan ha så snarlika symtom... hoppas att det är graviditetssymtom för då blir det väldigt mycket lättare att "stå ut"!
-
Tycker du det? :) Får se om några dagar vad resultatet visar.Niaa skrev 2016-10-19 20:18:51 följande:Jag tycker att det låter väldigt lovande Juliii86 :)
-
Ja, det är svårt veta. Jag har som sagt aldrig känt av mensvärk innan mens så detta är nytt för mig :) Får väl se om några dagar.Veronicasnart30 skrev 2016-10-19 21:25:49 följande:
Jag brukar känna av mensvärk innan mens men denna gång så kändes det också som mensvärk och därför trodde jag det var kört. Så det är jättesvårt att veta om det är mens eller en bebis.
Jag har också blivit jätte svullen där nere samt sårigt och torrt. Kan knappt gå pga lutinus men man tänker det är värt om allt går bra.
Har du tjuvtestat nått?
Ja precis, det är så värt :) Hur länge ska du ta lutinus?
Nop, jag har inte tjuvtestat. Är så imponerad på mig själv att jag har hållit mig så länge. Förut brukade jag testade mig som galning innan BIM. Idag beställde jag hem gravtester på apotea hemsida så det borde väl komma på fredag. Då ska jag försöka intala min man om att ta test på söndag, om jag kan hålla mig till dess. Då blir det en dag innan testdag. Är så nervös, tänk om det blir ett negativ test då vet jag inte vad jag gör... Hatar den känslan att inte veta. -
Jaha ok :) Hoppas att du inte behöver använda lutinus så länge till. Ja, jag känner mig faktiskt stolt över mig själv :) Var och hämtade ett paket som jag beställde men såg ingen avi eller sms från apotea.se. Passade på fråga ifall paketet hade kommit men det gjorde det inte. Kanske är lika bra att den inte kom idag så får jag vänta på måndag eller tisdag att testa mig. Min man ville absolut inte att vi ska testa oss innan testdag då bm sa att det finns risk att det inte visar plus så det får bli att testa nästa vecka. Tre dagar till kan jag väl åtminstone stå ut med.Veronicasnart30 skrev 2016-10-20 21:42:43 följande:Jag vet faktiskt inte hur länge jag ska ta dem. Ska till läkaren den 1/11 så jag får höra då. Verkligen imponerad att du inte testat dig, jag kunde absolut inte hålla mig:) jag förstår känsla , tänk om det inte är nått. Jag håller tummarna att det blir ett plus:)
Börjar få lite gulaktig flytningar som vilket tyder på att mensen är på g. Brukar få det innan mensen kommer :( Så det känns faktiskt inte så hoppfullt. -
Men åh så jobbigt :( Har du ringt till bm och frågat dem vad du kan göra för att förhindra svullnaden o smärtan? Jag har inga tips då jag inte har så ont av det längre. Första början så tyckte jag att det var fruktansvärt så jag provade doppa lite vatten på tabletten så att den skulle glida bättre o då skavde inte så mkt i slidan. Kanske något du kan prova med? Annars vet jag faktiskt inte vad man kan göra? Tråkigt bara att det ska göra så ont... Det finns tydligen gel baserad som är av samma typ av lutinus men jag vet inte om det är av samma effekt eller vad som är skillnaden?Veronicasnart30 skrev 2016-10-20 21:44:59 följande:
Mitt underliv är sönderfrätt och svullet av lutinus. Är det någon som vet vad man kan smörja med förutom barnolja ?
-
Jaså? Ok då kanske det har med lutinus att göra. Konstigt! Ja gör det, för så ont ska du inte behöva ha. Hoppas att det ordnar sig!Veronicasnart30 skrev 2016-10-21 22:40:50 följande:
Jag hade/har också gula flytningar som jag tror beror på lutinus. Ska prova ringa kliniken imorgon och fråga.
-
Hej!Niaa skrev 2016-10-24 16:12:31 följande:
Juliie86 hur har det gått idag? Har tänkt så på dig!
Åh tack fina du :) Jag har varit jätte ledsen dm senaste dagarna då jag har börjat få bruna klumpar :( och brunatt flytningar. Idag har det inte kommit så mycket men i söndags gjorde det. Idag ska jag testa mig men tyvärr blir det att vänta lite då jag nyligen kissade på jobbet. Tänkte mig inte för att hålla mig. Usch tycker det här är jätte jobbigt, vågae nästan inte testa mig. Det käns som det kommer visa negativ :( men får se. Återkommer vad testet visat. -
Negativ test...gör ett nytt försök med morgon urin och sen blir att ringa till Sahlgrenska. Har inte fått någon blödning än bara bruna flytningar, vet inte hur jag ska göra? Får höra med dom imorgon hur det blir... :( Det känns ingen bra alls...
-
Tyvärr sån blev det inget denna gången :( Ringde sahlgrenska och defrågNiaa skrev 2016-10-25 08:59:25 följande:
Åh :( Vi är många som förstår vad du går igenom <3 säger som Veronica30 att vi får hoppas att det går bättre med morgontestet!
-
Tyvärr så blev det inget denna gången, var så ledsen igår att jag började gråta. Min man kramade om mig och sa att det kommer ordna sig, vi får försöka igen. Men idag känner jag mig bättre, lite ledsen fortfarande.Veronicasnart30 skrev 2016-10-24 22:30:09 följande:Hoppas det har att göra med att det är kvällsurin och att det blir positivt imorgonbitti. Jag förstår hur du känner dig och önskar dig all lycka och håller tummarna.