IVF-hösten 2016
av er som ruvar just nu, vilken dag är ni på och har ni några symptom?
Jag är bara på dag 3, tiden går så sakta!
av er som ruvar just nu, vilken dag är ni på och har ni några symptom?
Jag är bara på dag 3, tiden går så sakta!
Jag testade mitt livs första plus IDAG på ruvardag 6. Efter 2 år å 4 ivf. Äntligen! Svagt men synligt! Å inte hittepå!!!!!! Tydligare på riktigt än på bilden . Jag är såååååå lycklig och pirrig. kan de va sant?!
Bild
Jättegrattis!!! Och då tidigt du fick pluss!!!!
jätteroligt! hur var det annorlunda, om man får vara lite nyfiken och fråga?
intressant! Jag är bara på dag 4, men väntan är olidlig.
jag vet inte om jag vågar... just nu går man och tänker att det är ju högre chans att det skall lyckas, och bara tanken att man kanske kan vara gravid är ju lite som att gå på moln, och testar man tidigt så kommer man snabbt ner på jorden igen. men på samma gång så vill man ju veta NU! och testar man tidigt, jag vet inte hur länge hcg finns kvar efter ovitrelle, så det kan ju bli falskt också.
Hej!
Tänkte hoppa in här även om oktober nu har passerat :) Jag och min man har gjort en IVF i Falun nu i oktober (kort protokoll med Menopur) och har testdag lördag 12/11. Tjuvtestade idag och tyvärr var det negativt, så antagligen är det kört. Har en son på 2 år som blev till på första IVF-försöket och den gången testade jag positivt på RD11 (han var ett 2-dagarsembryo). Den gången blev bara ett ägg befruktat (av 3 mogna) så turen var på vår sida. Den här gången fick vi 9 ägg och samtliga befruktades och 7 st hade delat sig vidare till dag 3 då vi satte in vårt 12-celliga embryo. 2 st klarade sig till frysen. I februari i år blev vi spontant gravida, men det slutade i missfall vecka 8. Vi är oförklarligt barnlösa (nu är vi ju inte barnlösa längre, men anledningen till att det är svårt för oss att bli gravida är fortfarande oförklarlig).
Hoppas det är ok att jag hakar på här :) har läst igenom det mesta i tråden. Vill säga grattis till alla som nyligen plussat och lyckönskningar till ni andra som väntar eller ska göra nya försök.
Officiell testdag idag!
Stort grattis!!
åh så glad jag blir att fler plussar! Hoppas att jag också plussar vid nästa försök. Hur många försök blev det?
Grattis!!!
Startat tråden "BF vår/sommar 2017 efter IVF" där vi som plussat kan följas åt! Känner mig inte helt hemma i grupper där folk blivit spontant gravida
jag skall ringa kliniken imorgon, men lite nyfiken, vad är det som händer från och med nu? Kommer dem att ta blodprov eller skickar dem vidare en till MVC direkt för att skrivas in?
Åh! Jag får börja med ny behandling. Måste bara vänta på mensen ska starta igång vilket känns som det ska börja nästa vecka :) Är det någon ska börja sprutor denna månad? Känns som alla fått plus :)
Ödets ironi! Precis när vi plussar efter att ha lagt 100 000 kr på ivf detta året och precis använt vårt sista embryo på privatkliniken fick vi brev från sahlgrenska att det är vår tur i kön! Haha så kan de bli
Känns ju segt! Grattis till graviditeten!
När kom er remiss till sahlgrenska?
Så skönt att det gick på 4:e försöket för er :) Nä vi ska försöka inte ge upp än! :)
Jag förstår dig precis. Jag hade också den tanken när jag började med ivf att jag skulle få många ägg och att det skulle lösa sig snabbt men nu i efterhand förstår man hur det går till. Första försöket är det svårt att veta hur starka eller svaga medicin man behöver för att lyckas. Jag hoppas ialla fall att jag inte behöver göra för många försök innan man får plus. Det får man se :) Både jag och min är livrädda för denna försök att det inte ska gå vägen så vi försöker inte tänka så mycket på det.