• Niaa

IVF-hösten 2016

Juliii86 skrev 2016-10-09 15:55:12 följande:

Jag har både goda och dåliga nyheter. Av alla 4 ägg som de plockade ut blev ett befruktad och resten gick inte att rädda. Ett som inte blev befruktat, ett som inte blev mogen och ett som blev befruktad men överlevde inte. Jag visste det, visste att något skulle gå illa, så nu har jag ett befruktad som lever i mig och jag hoppas, eller jag vet inte om jag vågar hoppas, att den fäster som den ska. Det känns tråkigt att bara ha ett som överlevde men vad ska man göra? Om denna omgång inte blir något då ska de kanske öka min dos eller ge mig den långa protokollen. Anledningen till de gav mig en försiktig dos var att jag har PCO och de var rädda att jag skulle bli överstimulerad...Sen kunde inte läkaren svara på varför min vänstra äggstock var fylld med väska, det fanns ju inga ägg alls.

Nä jag vet inte vad jag känner just nu. Känns bara skit alltihop...Självklart är jag glad att jag fick ett fint befruktad ägg samtidigt som jag känner att det kommer inte ta sig, det känns jobbigt just nu... Förlåt för en deppig inlägg, behövde skriva av mig...

Förstår dig helt Juliii86, jag kände samma besvikelse som du när bara ett av mina 9 ägg klarade sig.. samtidigt är det ju en jättevinst att ett fick flytta med er hem och förhoppningsvis får fortsätta stanna kvar med er :) har förstått det som att det är få förunnat att få till frysen men det hade känns så himla skönt att på något vis veta att man har "bonusliv" utöver sina 3 vanliga försök... oavsett så ha med dig att vi hejar på dig och ditt lilla embryo! Förhoppningsvis har ni ett efterlängtat plus på stickan den 24e :)
  • Niaa
    MinStoraLängtan skrev 2016-10-09 16:15:50 följande:

Hej!

Har precis börjat med suprecur.. (Innan det provera)

Har pco. 36år. Frisk i övrigt. Ivf på Sahlgrenska.

Förhoppningsvis äggplock v44. allt beroende hur jag reagerar på menopur.

Gengått ivf i tidigare relationer då det varit känt att jag har pco sedan tonåren.

Skillnaden nu är att jag detta halvår haft mina två första ägglossningar (enligt ägglossningsticka). Mitt hopp har alltså återupptagits... Tidigare har jag inte fått mogna ägg.

Håll tummarna nu ????

Hoppas på att kunna följa er åt och att vi kan peppa varandra!

Välkommen! Har ni förändrat behandlingen denna gången något om man jämför med dina tidigare behandlingar? Håller alla tummarna!
  • Niaa
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-09 21:28:35 följande:

hej, ruvar för fullt och har testdag på fredag.

Men har tjuvtestat hela helgen och dom visar positivt :) men

vågar inte ta ut nått i förskott.

Så roligt att läsa! Håller tummarna för sommarbebis!
  • Niaa

Sex ägg blev det, lite mindre än vad vi hoppats på men förhoppningsvis bra ägg. Imorgon mellan 15-16 får vi reda på hur många som befruktats och när vi kan förvänta oss återföring.

• Niaa

Rmc ringde nyss... Av våra sex blev bara ett befruktat.. dom ringer igen imorgon klockan 08 om det har delat sig ordentligt och isåfall är vi välkomna på återföring imorgon fm. Känns riktigt mörkt just nu. Oddsen känns väldigt små för att jag ens ska få ruva...

• Niaa

Det blev ingen ruvning för oss denna gång.. känns tungt just nu. Ska ha samtal med läkaren idag sen får vi se hur vi lägger upp sista försöket.

• Niaa

Pratade med läkaren igår och nästa ÄP blir troligtvis i januari. Blir tyvärr långa protokollet igen men ska få menopur istället för purugon samt icsi. Läkarna hade varit väldigt förbryllade över att detta försöket gått så dåligt när det första gick så bra. Dom hade gjort ett spermaprov på sambon och det visade sig att han enbart hade 3 miljoner simmare denna gång jämfört med 50 miljoner förra gången. Även om det har varit väldigt tungt denna helgen känns det skönt att ha fått en förklaring. Känns dock psykiskt jobbigt att det är sista försöket för oss..

Ni blir det lite paus för oss. Vi kör igång igen efter novembermensen som lär komma i slutet av månaden, men ska försöka fokusera på annat tills dess. Jag kikar in meddela jämna mellanrum för att se hur det går för er <3

• Niaa
    Kezza skrev 2016-10-16 14:46:13 följande:

Jag ska göra mitt första äggplock imorgon och är sjukt nervös!

Brukar det göra mycket ont under själva ingreppet och hur brukar det kännas efteråt? Har ni kunnat arbeta dagarna efter äggplock?

Det ska inte göra särskilt ont, men kan kännas lite obehagligt. Du får lugnande och morfin och skulle du ändå få ont så ger dom dig mer. I Malmö är personalen otroligt gulliga under ÄP och gör verkligen allt dom kan för att det ska gå bra och inte göra ont.

Samma dag som ÄP ska du bara ligga och vila men dagen efter kan du jobba som vanligt igen såvida du inte har ett väldigt tungt jobb.

Kommer säkert gå jättebra ska du se :)
  • Niaa
    gammelpysen skrev 2016-10-17 15:04:16 följande:

Det blir ingen midsommarbebis. Började blöda idag. Skit, skit, skit. Har bara lust att gräva ner mig i en grop och inte komma upp igen.

Vad tråkigt att höra gammelpysen... känner med dig, stor kram på dig!
  • Niaa
    gammelpysen skrev 2016-10-16 19:00:13 följande:

Samma sak för oss. Vi provade först insemination då andra provet var så mycket bättre, men när det väl var dags var det provet så dåligt att de i princip sa att det inte var någon idé. Ingen rolig dag...

Det slutade med ICSI nu, vet ännu inte om första försöker tog sig. 

Tänk på att det är till det bättre och vilken tur vi har att det öht finns. 

Det är verkligen konstigt att det kan skilja sig så från gång till gång. Väldigt tacksamma för att de själva föreslog icsi annars skulle vi själv ha försökt propsa på för det...
  • Niaa
    Juliii86 skrev 2016-10-19 20:01:20 följande:

Det är sant. Det är nog svårt att veta innan dess vad som är vad men men det är inte många dagar kvar nu. Får hoppas på goda besked!

Jag tycker att det låter väldigt lovande Juliii86 :)
  • Niaa
    Juliii86 skrev 2016-10-24 20:14:14 följande:

Negativ test...gör ett nytt försök med morgon urin och sen blir att ringa till Sahlgrenska. Har inte fått någon blödning än bara bruna flytningar, vet inte hur jag ska göra? Får höra med dom imorgon hur det blir... :( Det känns ingen bra alls...

Åh :( Vi är många som förstår vad du går igenom <3 säger som Veronica30 att vi får hoppas att det går bättre med morgontestet!
  • Niaa

Vad roligt att läsa om alla som lyckas här i tråden, grattis till er <3 jag håller mig lite passiv tills nästa och tredje försöket som troligtvis blir efter nästa mens som ska komma i slutet av november men är inne och kikar hur det går för er lite då också då :) för er som också fortfarande kämpar och står inför ett nytt försök håller jag alla tummar för att nästa gång blir vår tur :)

• Niaa
    typjag skrev 2016-11-12 11:35:07 följande:

Officiell testdag idag!

Grattis, så underbart!!
  • Niaa
    Juliii86 skrev 2016-11-16 20:02:57 följande:

Åh! Jag får börja med ny behandling. Måste bara vänta på mensen ska starta igång vilket känns som det ska börja nästa vecka :) Är det någon ska börja sprutor denna månad? Känns som alla fått plus :)

Jag väntar också på mensen som ska komma nästa vecka men kör ju långa protokollet så sprutor börjar jag inte med förrens i mitten/slutet av december någon gång :) ska ni köra samma behandling som tidigare eller det blir någon förändring denna gången?
  • Niaa
    shrigley skrev 2016-11-16 21:01:11 följande:

När får du börja igen? Hur snabbt? Gjorde idag tidigt (privat) VUL i v 6+1 och det konstaterades att det inte fanns något foster, bara en liten tom hinnsäck. Min klinik sade att det inte lät bra men att man måste vänta till v 8 innan man kan veta säkert. Ska dit på måndag men är naturligtvis helt inställd på att det är kört. Fick även liten blödning på em. Smått panik det hela eftersom jag är 41 o redan drabbats av två MF i år

Det är inte rättvist.. att man aldrig ska få vara lugn.. kram <3
  • Niaa

Hej tjejer! Hur går det för er? Vi har fått klartecken att börja ny behandling nu i december. Långa protokollet igen men denna gång menopur / icsi och lutinus istället för gonal f /" vanlig" befruktning och crinone. Beräknat Äp v.2

Denna gången måste det bara ta sig.. känns så oerhört psykiskt jobbigt att detta är vårt "sista" försök.

• Niaa
    Juliii86 skrev 2016-12-02 19:56:05 följande:

hejsan! Min mens har strulat sig och var nästan säkert på att jag inte skulle hinna med göra ett nytt försök detta året. Läkaren ville då kolla upp med VUL för att se om allt ser bra ut och slemhinnan. Fick ett ok att börja med sprutorna igår så nu är jag inne på andra dagen. Ska på nytt vul på tisdag och kanske går på en till VUL då jag fick en tid på dag 6 istället för dag 7 då det var fullt bokat.

Åh hoppas det tar sig för er, ska hålla mina tummar stenhårt för er. Förstår att det känns jobbigt att veta att man inte har många försök kvar.

Men vad härligt att ni hann med ett försök till innan jul önskar också att vi fick göra korta protokollet, känns som det är så mycket smidigare... när beräknas ÄP?
  • Niaa
    gammelpysen skrev 2016-12-16 16:05:09 följande:

Hej tjejer, hur går det för er? Jag är på ruvardag 2 med 5dagars Eskimå.

Hej gammelpysen, vad kul o se dig :) var det frysförsök nu?

Började spraya i onsdags och beräknat Äp vecka 2 så det känns långt dit men kommer nog gå snabbt med alla helger och roligheter som händer så här års :)
Svar på tråden IVF-hösten 2016