• Anonym (Markus)

Vårdnadsutredning.....Barn.....

Jag var på familjerätten igår på vårdnadsutredning....Men jag fattar inte...Utredaren sa att hon bara hade fått i uppdrag att utreda hur barnet mår och vad barnet vill...Va fan jag trodde dom skulle kolla upp morsan för hon gör så jävla dumma saker.m...Föräldraförmågan och hemmiljön kände dom ingen oro för sa hon..Vad betyder det?? Det skulle inte göras något hembesök och hon trodde att det räckte med mötet jag var på igår..Har tingsrätten redan bestämt sig och väntar på vad barnet säger för att se om hon tycker som hon sa till den muntliga förhandlingen?? Barnet är snart tonåring och jag vill att hon åker till mig oftare än vad hon gör idag eller att hon flyttar hit...Mamman hittar på massor med saker om barnet och säger att tjejen mår dåligt så hon inte orkar åka till mig...Bara lögner för när hon är här mår hon bra...Är det kört för mig??När soctanten sa som hon gjorde...Ska jag äns fortsätta med stämningen??

• Svar på tråden Vårdnadsutredning.....Barn.....
  • Anonym (Markus)

Hur kan hon vara en bra mamma när hon hela tiden säger åt mig vad jag ska göra??? Jag får ju uppfostra tösen som jag vill det utan att mprsan ska lägga sig i....Hon försöker ju också med att försvåra umgänget då hon flyttat långt ifrån när tjejen var liten...Så jag har bara fått träffa henne varannan helg och längre på loven...Sen nu allt om att hon mår dåligt och inte orkar...Vadå inte orkar??? Att barnet vill göra andra saker en att åka till mig...Dessutom brukar hon muta barnet för att det inte ska vilja åka typ köpa någon ny tröja, cykel eller andra saker och säga att det är bara för att det är barnets speciela dag eller några dagar innan barnet ska åka till mig...Det gör hon bara för att jag inte ska få träffa mitt barn...Jag vill inte prata med mamman längre...Gemensamvårdnad går det att ha även om jag inte pratar med mamman????Jag pratar med barnet istället om det är något...Jag hatar hennes morsa och hon bara ljuget och hittar på men det säger jag ju inte till tösen...Hur ska jag kunna lite på att flickan mår dåligt och inte vill??? Hon mår ju bra här och självklart är hon trygg här.. Jag är hennes pappa!!!Jag tror morsan bara hittar på och att hon bara påverkar barnet alldeles för mycket....Som sist barnet pratade med familjerätten sa hon samma saker som mamman säger...Då måste mamman ha sagt till tösen vad hon ska säga...

Svar på tråden Vårdnadsutredning.....Barn.....