IVF
Jag har precis gjort mitt 4:e IVF försök.
Alla omgångar har jag tagit hormonsprutor, vilket man vänjer sig vid ganska snabbt.
Gjorde mina två första försök på Carl von Linnekliniken (1äggutplock) 2008 Äggutplocket gjorde vansinnigt ont, sköterskan fick säga till mig att andas för jag höll andan för att det gjorde så ont.
Då var jag ny med hormonbehandlingar och hela köret så jag tror jag spände mig vansinnigt mycket.
Har gjort två äggutplock i år hos Fertilitetskliniken i Köpenhamn. Har knappt kännts något alls förutom när de satte bedövningen. Läkaren förklarade det med att de använder en annan metod vid äggutplock.
Hade dock ganska ont efteråt förra gången, hade glömt panodilen hemma så jag led mig igenom eftermiddagen på jobbet. (Ja jag gick och jobbade bägge går efter i år).
Jag blev gravid på mitt 2:a försök (2008) men fick en MA i v8.
Mitt 3:e försök i våras tog inte.
Nu på mitt 4:e försök fick jag insatt 2 ägg som bägge behandlats med Assisted Laser Hatching. Eftersom jag behandlas i Danmark så sätter de in 2 ägg om man är lite äldre (som jag, fyller 42 i vinter).
Ruvningen har kännts extra jobbigt för mig denna gången. Har försökt göra allt rätt från början så att jag inte skulle sabba de två fina äggen.
Ser ut som att jag fått ett mega tidigt missfall på RD 8. (Definitivt inte mens). Har testdag på onsdag men det känns nästan meningslöst att ta det.