• Micka!

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

Jo, när jag låg på opbordet, och de fick reda på att jag väntar fjärde barnet, så sa de var roligt...och all respekt åt dom som har 4 barn! Då blev jag lite glad

På jobbet så tänkte jag sätta mig i hörnan i hörnsoffan, då fick jag höra, att där blir man minsann gravid(eftersom jag redan har så många barn tyckte en kollega) , oj då sa jag, jag som suttit där många gånger!!! Då är det bäst att jag sätter mig bredvid hörnan då..... Undra hur de kommer reagera, när de får veta!

• Micka!
    3hjärtan skrev 2016-10-11 19:07:03 följande:

Vad roligt för er!

Tack, men den där oron är svår att bli av med!
  • Micka!
    3hjärtan skrev 2016-10-13 11:49:37 följande:

Håller tummarna att det inte är något!

Hur hade leverfläcken utvecklas?

Tack, den satt på ryggen och märkte för ca 3 år sedan att den blivit mörkare, nu var den nästan svart och oregelbunden. Den har även växt lite, 3x6 mm var den. Så gick till hälsocentralen förra veckan och de fotade sen ringde hudmott. efter 2 dagar och gav mig en tid!

Så de var snabba, antagligen pga hög misstanke om malignt melanom. Hoppas verkligen att det inte är något, men prognosen är väldigt olika beroende på i vilket stadie man diagnostiseras. Nu får jag inte lyfta min dotter på 5 veckor, innan det är helt läkt. Det känns jättejobbigt då hon är en mammagris, och bara är 1 år och 2 mån!

Visst var imorgon, du får svar på fvp?
  • Micka!
    3hjärtan skrev 2016-10-13 13:09:16 följande:

Micka

Ja imorn får jag fvp svaret. Är som nervöst även fast jag vet svaret men kan inte sluta hoppas att de ringer och säger att det är bra.

Förstår det, hoppet är det sista man har! Så jobbigt att vänta på svar....så nervöst...tänker på dig.
  • Micka!
    3hjärtan skrev 2016-10-13 13:09:16 följande:

Micka

Ja imorn får jag fvp svaret. Är som nervöst även fast jag vet svaret men kan inte sluta hoppas att de ringer och säger att det är bra.

Har du fått svar?
  • Micka!
    3hjärtan skrev 2016-10-15 15:32:36 följande:

Ja nu är det helt bekräftat så blir ett avbrytande på måndag

Vad jobbigt, ledsen för er skull!
  • Micka!

Har gått in i v.11 och igår och just nu känner jag fladder eller lite sprattel från lilla mini i magen, så härligt, så här tidigt har jag aldrig känt, har känt i v. 13 vid tidigare graviditeter.

Hur tidigt har ni andra känt?

Ska ta prover imorgon inför kub!

• Micka!
    Tiger grr skrev 2016-10-21 12:31:23 följande:

Hej! Jag var med i första tråden men har precis hittat hit. Hur många är vi? :)

Jag har tre barn födda -06 -08 och -14. Denna 4:a är beräknad till 1 maj så idag är jag i vecka 13 (12+3). :)

Hej!

Kul att du hittat hit :)

Det är nog ca 14-15 stycken som svarat i tråden, men de som varit mest aktiv har tyvärr fått missfall eller fått avbryta, tror det är ca 4 stycken som fått missfall! Vilket gör att man oroar sig för det en hel del, eftersom man inte är jätteung nå mer.

Är i v. 11, 10+5 idag, och tyckte jag kände bebis för några dagar sen, (känt, när jag legat helt stilla i sängen på kvällen på höger sida, då har jag känt fladder i närheten av urinblåsan)men sedan dess ingenting, och vet att det kan vara så ibörjan, men när man börjat känna vill man ju känna rörelse varje dag, men det kommer dröja till minst v. 18. Den första tiden i graviditeten är verkligen jobbig, och den sista månaden med, för den delen....

Börjar få stor mage, på kvällen är jag jätteuppblåst, ser redan ut att vara i 5:e månaden då. Svårt att dölja på jobbet...
  • Micka!
    IdaLindberg skrev 2016-10-22 08:59:26 följande:

Hej! Jag minns inte om jag skrivit i tråden tidigare eller bara tänkt göra det. Men jag har inte varit aktiv tidigare iaf. Jag väntar fjärde barnet med bf 19 april, så inte i maj kanske finns en sån tråd eller är jag välkommen här? :) jag har två döttrar födda 07 och 09 och en son född 13. Är nu i vecka 15. Valde bort kub och har tid för rul 23 november. Ska till bm på torsdag och hoppas få lyssna på hjärtat då. Illamåendet och tröttheten har gett med sig och just nu mår jag väldigt bra. Jag övningskör men har inte kunnat göra det sista två veckorna då min syn känns kraftigt försämrad. Någon annan här som drabbats av det? Jag är närsynt men har tidigare kunnat ha samma styrka som före graviditeten men nu har jag behövt boka tid hos optikern på fredag.

Hej!

Självklart får du va med här, några väntar sjätte barnet och någon har bf i januari!

Härligt att du mår bra, jag börjar må bättre, men har fortfarande mer illamående på kvällarna och så trött så klart. Vi ska på kub 9 november, är lite orolig över vilka siffror vi kommer få! Rul har vi 16 dec.

Jobbigt att du ser sämre, har inga synprobmem själv. Men det är ju viktigt att kolla upp. Brukar få massa andra problem...typ foglossning och förra graviditeten fick jag pupp, gravidklåda det var jättejobbigt!

Har inte berättat för barnen än, men ska nog göra det innan höstlovet börjar....
  • Micka!
    Kajan77 skrev 2016-10-22 10:41:33 följande:

Hej! Jag väntar barn nummer 5 i maj. Har två äldre barn som är i tonåren och två småttingar som är födda feb-15 och feb-16 så det blir 3 barn väldigt tätt :) Har mått väldigt illa o kräkts en del men nu känns det som att det börjar vända. Är nu i vecka 12 och mår mest illa på kvällarna. Ska göra kub nästa vecka. Kul med fler som har många barn!

Hej!

Oj, ja det blir tätt mellan de 3 sista , det är ju lite jobbigt när man mår illa och kräks och redan har två små. Jag går in i v. 12 imorgon och det är full rulle på min 1-åring....så man blir lite trött ibland, tur att hennes pappa är föräldraledig så jag får vila lite Vad tycker tonåringarna om att få småsyskon?

Berättade för några i släkten idag och de blev glada och sa grattis, min mormor tyckte att det var bra och sa att hon funderat på att vi borde ha ett barn till, det blev jag glad över
  • Micka!
    IdaLindberg skrev 2016-10-22 20:09:13 följande:

Kul :)

Jag håller tummarna för att det går bra på kub!

Har du fått bra siffror tidigare?

Ja nu är det värsta att jag inte kan övningsköra! Annars hade det inte varit hela världen... Vill så gärna ha körkort innan bebisen kommer men det känns som att tiden tickar på i ett rasande tempo.

Gravidklåda låter jobbigt, hoppas du slipper det denna gång. Foglossning fick jag senaste graviditeten så nästan räknar med att få det igen. Men för mig fungerade bältet bra så jag jobbade på tills jag gick på gravidpenningen. Så hoppas isåfall att det blir lika 'lindrigt' denna gång:)

Vad spännande! Tror du att dom blir glada? Hur gamla är syskonen?

Är det några Stockholmsmammor här förresten?

Syskonen är 8 och 9, äldsta hinner bli 10 innan bebis kommer och de har tjatat om ett till syskon till! Så jag hoppas och tror de blir jätteglada De blev jätteglada när vi till slut köpte en Volvo XC90, efter allt tjat! Men då fick jag tjata lite på mannen min också

De blir första gången jag gör kub, så är rätt så nervös inför det, men hoppas så klart på bra siffror. Håller tummarna att det går bra för dig, mitt är om ca 2 veckor...jobbigt med all väntan.....

Förstår att du vill ha körkort, det underlättar, jag har haft mitt i 13år, skulle inte klara mig utan

Ja, gravidklåda var hemsk, blev igångsatt i v.38+0 för det var olidligt och bebisen var lite stressad, hade hjärtfrekvens på 180, så de kunde inte skicka hem mig. Och busbebisen hade natten innan legat i tvärläge. Så de hade planerat vändningsförsök i 39+0 och igångsättning direkt efter det!
  • Micka!

Gjorde kub idag, fick en risk på 1:10 038, känns bra var orolig innan, var rädd för det mesta.... Det var en busig bebis som rörde sig nästan hela tiden, men hon/han har näsben och en normal nackspalt.

Blev tillbakaflyttad 3 dagar, så nytt bf är 16 maj!

Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!