• Micka!

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

3hjärtan skrev 2016-09-26 19:50:39 följande:

Hade ju trott vi skulle få gå ut med graviditeten idag efter kub. Men tyvärr fick jag väldigt dåliga siffror. Fick göra nipt. Sen blir det väl fostervattenprov på det.

Allt blev Som en mardröm nu

Jobbigt, förstår hur ni känner! Jag har också tänkt att vi ska berätta efter kubb, men rädd för dåliga siffror. Men det är ju sannolikhet, så jag kommer försöka ta det med en nypa salt, men det blir svårt!

Jag var ju 34 när jag födde min dotter, är bara ett år äldre nu, och då erbjöds vi inte kubb, så på något sätt känns det lugnare....
  • Micka!
    lilaemma skrev 2016-09-28 19:18:07 följande:

Fick siffrorna idag 1900. Hon jämförde med efter en abort, då kollar de att man efter 2 veckor ligger under 2500 och efter 3 veckor ligger under 1800. Eftersom det bara är en vecka efter mf så verkar ju de siffrorna bra. Så nu ska jag försöka sluta googla och gilla läget.

Jobbigt, sköt om dig!
  • Micka!
    Seb81 skrev 2016-09-26 21:25:24 följande:

Ja men så bra då att det inte är bara jag som har det så :) Jag har knappt mått illa med pojkarna så detta är nytt för mig med illamåendet :) Samma här... Jag kräks oxå nästa varje gång vid tandborstningen haha speciellt bär jag borstar på höger nedre sidan.. Då blir jag illamående på ett konstigt sätt och får kräkreflexer haha konstigt! Aldrig haft så! :/

Men alltså.. FINNAR... Jisses dom ploppar upp överallt... I hela ansiktet, nacken, ryggen & magen!! Det är ocå något nytt...!

Å så bra att du fick ta blodprov Lilaemma!! Jag håller alla tummar och tår för att allt ska se bra ut!!

Men då 3hjärtan :( vad tråkigt att höra!!! Men jag vet fler som fått dåliga tester och det har visat sig vara en frisk bebbe i magen ändå! <3

Och även tvärt om, en kompis till mig fick jätte bra provresultat men när han kom ut så hade han Downs... Så frågan är hur säkra dessa tester är! Mamman där fick efter det reda på fler familjer som det hade blivit exakt lika på..

Kämpa kämpa och hoppas att alla här får en lycklig graviditet!

Har också fått finnar, inte kul....!

Magen har svällt, går in i v.9 på söndag. Använde gravidbyxor idag, känns skönare när det inte trycker på magen, men jösses.... det kommer bli svårt att dölja snart, om det fortsätter så här......

Min dotter frågade faktiskt om jag var gravid eftersom jag hade svårt att äta kvällsmaten i förrgår, mådde tokilla då. Men jag sa, att jag bara mår dåligt! Vill inte berätta än...

Hur går det för er andra?
  • Micka!
    Seb81 skrev 2016-10-03 08:26:52 följande:

Jag är också svullen och ser ut som att vara i månad 4 haha. Går inte att dölja om jag inte har tält på mig! Jobbar ju i butik, mina kollegor vet om och så fort det kommer någon som jag känner så drar jag in magen för kung och fosterland haha. Barnen & familjen vet, orkade inte gå runt med skenet uppe när jag mår pissdåligt från 10-16 på dagarna! Går in i vecka 9 på lördag!

Jag är så trött på dagarna så jag går av och illamående är i stort sett ständigt där.. Alla säger... Ät ät är, men va fan jag mår ju illa när jag äter haha. Det enda som får bort illamåendet är clementin men bara för stunden, äter en påse varje dag haha!

En sak till.... Nu när man är äldre... Ska jag smörja magen & brösten med fet kräm? Har lite bristningar sen innan på brösten men inte magen... Eller vet huden nu vad den gjort innan ;) Elastisk alltså! :)

Lilaemma, ja men så kan det väl vara? :)

Ja, det är jobbigt att må illa, jag blir bättre av mat och av att tugga tuggummi, och så dricker jag mycket vatten!

På jobbet vet de ingenting än, men vet inte hur länge till jag kan dölja det!

Jag har bristningar på magen, men inte brösten. Det blir ju vinter snart, så att smörja magen lite, är nog bra. Skinnet är nog inte för oelastiskt vid 35, hoppas jag

Lilaemma; det är ju svårt när man inte kan jämföra med andra, eftersom det är individuellt hur mycket hormon man har, vid vilken vecka, men normalt, så ska det ligga vid 7000 vid v 8 eller ännu mer, men sen finns det ju undantag! Förstår att du undrar och hoppas, bra att du får ett till vul :)
  • Micka!

Ringde bm idag, fick tid på MVC på fredag! Börjar kännas mer verkligt nu, har inte fattat riktigt än att jag är gravid. Ska bli kul att träffa bm, det blir tredje graviditeten som jag har henne med.

• Micka!
    3hjärtan skrev 2016-09-26 19:50:39 följande:

Hade ju trott vi skulle få gå ut med graviditeten idag efter kub. Men tyvärr fick jag väldigt dåliga siffror. Fick göra nipt. Sen blir det väl fostervattenprov på det.

Allt blev Som en mardröm nu

Hur går det? Har du fått svar....
  • Micka!
    Metamaja skrev 2016-10-04 21:38:36 följande:

Jag ansluter mig till skaran! Är 36 år och väntar nummer 4 med bf 9 maj 2017. Har en11 åring, en 7 åring och en 1,5 åring hemma.. ska göra kuben jag med. Fick fina siffror förra gången. Hoppas på fina siffror nu med. :)

Hej! Kul, vi har liknande ålder på barnen, 2 lite äldre och så blir det 2 som blir lite yngre. När de andra 2 är tonåringar har man två busungar också! Är ju tidigt än, men har du börjat fundera på syskonvagn?

Är nervös för kubb, om man får dåliga siffror vet jag inte om jag kommer gå vidare med fvp, utan väntar nog till stora rulet...

Ska ta bort 2 födelsemärken på ryggen på fredag, men så glömde jag säga att jag är gravid, lär nog ringa Hc och koll att det är ok!! Vad tror ni?
  • Micka!
    Metamaja skrev 2016-10-05 16:48:35 följande:

Alltså jag skulle citera en del av mickas text, men det blev hela faderullan och mina skrattgubbar blev frågetecken.. hur gör man??? :) jag och teknikens under är inte överens

Haha, ingen fara Den text du vill citera, markera kugghjulet i högra hörnet, välj citera. Börja skriva efter texten i skrivarrutan! Glada gubbar gör du med kolon, bindestreck och parentes. Hoppas du fick någon hjälp

Vi har precis köpt en 7-sitsig bil, en Volvo xc90 blev det, så vi lär få in en vagn som funkar med den! Ska mäta, vi kommer ha ena stolen nedfälld i bagageutrymmet, så hoppas att någon passar.
  • Micka!
    Mor till Ella skrev 2016-10-05 22:52:02 följande:

Hej!

Jag var på ul idag. Tyvärr hade fostret dött vecka 9+3.

Så på måndag ska jag få tabletter på sjukhuset så det döda fostret kommer ut.

Jag är så ledsen, detta plus att vår älskade häst fick somna in för 1 vecka sedan, gör mig så ledsen.

Kram till er alla.

Nej, det man oroar sig för, och det som inte får hända!!! Jobbigt, sköt om er!
  • Micka!
    3hjärtan skrev 2016-10-04 18:51:51 följande:

Inget svar. Undrar om det bara är de negativa svaren som kommer ut på Karolinska portalen. Så kanske de ringer när det är dåliga svar

Ja, jobbigt, att behöva vänta så länge! Hoppas du får svar snart....
Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!