Inlägg från: elinlinnea |Visa alla inlägg
  • elinlinnea

Förstört mitt hår, kan jag få det att växa ut fortare?

Har använt silicia flertal gånger. Märker ingen större skillnad, även köpt dessa shampoon som sägs få håret att växa snabbare. Ingen större wowkänsla där heller. Klippte det kort och fräsch och sedan dess växer det som ogräs. Må vara trist men det växer ut. Trasigt hår mår inte bra vilket resulterar i att det inte heller växer lika bra.

Vill du ändå inte klippa dig så erbjuder väl friösrsalonger olika "må bra" behandlingar för håret. Sen går det ju att köpa olaplex(om det heter så?) som tydligen ska hjälpa hela trasiga strån.

Dock är bästa rådet att klippa av det trasiga så ska du se att det växer ut snabbare o friskare än någonsin ? o håll dig borta från plattången

• elinlinnea
    Kakmonsterarg skrev 2016-09-07 02:24:29 följande:

Till dig som skrivit över, Silica hjälper visst :) använt de i flera år o de växer både hår på fingrar o tår som de inte gjort innan :p min pojkvän tycker jag blivit som en gorilla haha, många som säger Silica inte hjälper har inte provat de tillräckligt länge, de tar MINST ett halvår innan de märks. Sen köper jag sån flytande Silica från Apoteket man blandar ut i vatten, med mycket högre halt av kisel. Finns oerhört mycket billigt skit där ute som inte hjälper.

Min mamma hade cancer för 16 år sen o hon fick mycket dåligt hår, hon börja äta samma Silica som jag o hon får beröm hos frisörer för hennes hår blivit så tjockt. Återigen med hälsakost så tar det TID, ge de ett halvår ska du se du blir en gorilla du med :) lycka till!

Vad kul att höra att det fungerade för dig! :) Jag skrev som sagt ur mitt eget perspektiv och för mig har det inte fungerat överhuvudtaget. Men det är ju inte så vidare dyrt så det kan ju absolut vara värt för ts att testa själv :)
Svar på tråden Förstört mitt hår, kan jag få det att växa ut fortare?