Jag fattar inte detta med krav på att en hel klass ska bjudas
Vi har senaste tre åren bjudit alla tjejer i klassen plus en ur andra som dottern umgås med. Men i år vill hon verkligen inte ha ett stort kalas. Hon vill bjuda tre kompisar och ha pizza och filmkväll. Övernattning för dom som vill stanna. Hon fyller åtta år. Vi har frågat mer än en gång om hon är säker. För man känner sig lite dum... Men sen när vi ser tillbaka så har inte hon blivit bjuden till alla tjejer i klassen varje år. Inget vi ens tänkt på innan.
Nu är det iaf bestämt att självklart får hon ha ett kalas så som hon vill ha det. Det ÄR ju hon som fyller år. Hon vill inte ha 10 kompisar i 2-3 timmar utan tre en kväll istället. Hon ha bestämt en egen lek och vad som ska ätas och nu är det bara filmen kvar att välja. Och hon är så glad.
Tänk på boken om Alfons Åberg. Han ville ha två kompisar men fick allt bjuda 10... Sen va han så lättad när alla barnen gick. Dagen efter hade han kalas med sina två kompisar under bordet....
Däremot är jag helt EMOT att bjuda alla tjejer i en klass utom 1 eller 2. Samma att bjuda alla i klassen utom 5. Man kan inte utesluta bara en liten liten del. Men om man bjuder tre i en hel klass på 15 är det ok.
Jag tror att vuxna vet precis när dom gör fel...