• Kasperina

Jag fattar inte detta med krav på att en hel klass ska bjudas

Vem säger att man måste bjuda hela klassen?
    Man kan inte bjuda alla utom en eller två, men om man väljer att bjuda de 10 man leker mest med, alla tjejer eller alla killar så är det ok, åtminstone där jag bor. Min dotter har 45 barn på sin avdelning så det kommer liksom inte att hända

• Kasperina
    Alexi skrev 2016-09-02 07:28:42 följande:

Jag har varit med en gång tror jag på åtta år som förälder att inbjudan delades ut på förskolan. Inte sett det i skolan. Gör folk så fortfarande trots att det är så tydligt att man inte ska göra det?

Min dotter fyller snart fyra och går i en dagisgrupp med ca 45 barn. Det finns ingen komplett "grupplista" då dagis inte får lämna ut kontaktuppgifter, efternamnen används aldrig och barnen är för små för att följa med varandra hem så att man på så sätt får veta vad de heter och var de bor. Jag kan efternamnet på tre barn i gruppen - en som bor på vår gård, en som vi har varit på kalas hos och en som gick i min mammagrupp.
    Många föräldrar löser det så att de lämnar en bunt inbjudningar till pedagogerna som sedan delar ut dem till berörda föräldrar. Bjuder man alla får man lägga inbjudan på hyllorna, men vi pratar som sagt om 45 barn...
    Jag har hittills fått två inbjudningskort diskret överlämnade vid lämning på morgonen, och jag tycker det är ett bra system.
  • Kasperina
    Alexi skrev 2016-09-02 20:55:55 följande:
    Nej bristen på klasslista är ju ett problem men när vi hade fyraårskalas så var det 4-5 kompisar som bjöds, de barnet leker mest med och de föräldrarna hade vi ju träffat lite grann och kunde gå och lägga i deras brevlådor.

Vi har också bett att få kontaktuppgifter på barnet av förskolan.
    OK, hos oss får de inte lämna ut kontaktuppgifter. På förra dagiset fick man skriva på ett papper om de fick lämna ut kontaktuppgifter eller inte, men här är det helt förbjudet.
Svar på tråden Jag fattar inte detta med krav på att en hel klass ska bjudas