• orzia1

Jag fattar inte detta med krav på att en hel klass ska bjudas

Eller om någon är elak till ens barn.. Ska man då tvinga barnet att bjuda den personen/personerna med?

Det ger väldigt konstiga signaler ja du måste bjuda person x även om denna knuffar in dig i väggen minst 4 ggr om dagen

• orzia1
    Mimmla skrev 2016-09-03 15:43:44 följande:

Men blir det bättre av att man INTE bjuder de barn som är "elaka"? Det är väl inte detta som vi vuxna ska stå för?

Fast samtidigt så kan jag inte tycka det är okej att tvinga något barn att bjuda ett barn som är elakt till denna...

Om det finns en på jobb som ständigt knuffar in dig i väggen, kallar dig fula saker, baktalar dig, kanske gömmer dina anteckningar, "skämtsamt" tar dig på brösten osv.... Bjuder du då hem denna person på middag en kväll för att du kanske ska bjuda hem en del från jobbet?

jag inte skulle bjuda en som slagit mig i vuxen ålder el antastat mig eller varit elak till mig i vuxen ålder..

Sen så vill jag tro gott om alla, stora som små, men tyvärr är inte världen så... Sen kan man ju tycka att skola o föräldrar borde göra ngt åt sk "elaka" barn och mobbning, men det funkar inte så överallt.

Nu tänker jag inte så mkt på mindre barn i förskoleklass o lågstadiet...
Svar på tråden Jag fattar inte detta med krav på att en hel klass ska bjudas