• Vvvvvvv

Jag fattar inte detta med krav på att en hel klass ska bjudas

Det tråkiga är ju att om alla bjuder halva klassen är det alltid några som aldrig blir bjudna. Samtidigt håller jag med dig - det är ett jättejobb att ha kalas för en hel skolklass. Vi skulle omöjligt få plats med det här hemma.

Problemet är egentligen inte bjudningarna, de är snarare symptom på mobbning i elevernas vardag. Den uteblivna inbjudan är bara en i raden av hån mot det utfrysta barnet. Som förälder kan man försöka klura ut om det är någon som sällan bjuds och bestämma att det barnet ska få komma. Eller så kan man gå ihop ett par familjer och ordna ett gemensamt kalas och på så vis kunna bjuda allihop.

• Vvvvvvv
    Angelina06 skrev 2016-09-01 21:19:02 följande:

Håller helt med dig Alex

"man väljer sina vänner men däremot inte sina skolkamrater /arbetskamrater"

Fast jag skulle inte bjuda tex 15 av 20 jobbarkompisar heller. Snacka om att bädda för dålig stämning på jobbet!
  • Vvvvvvv
    Angelina06 skrev 2016-09-01 21:27:15 följande:

Det jag menar är att vad som sker på fritiden är inget som skolan/arbetsplatsen kan råda över.

Vill jag inte bjuda "Kalle och Lotta,men övriga, så blir det så.

Ok, jag förstår. (Jag uppfattade inte att skolans roll var med i frågan.)
  • Vvvvvvv
    volvo142 skrev 2016-09-01 21:43:50 följande:

jag tycker att man bjuder några eller alla, inte alla utom en det är min åsikt :) Dom barnen som inte blir bjudna kommer förmodligen få ta värre smällar en så senare i livet, Man kan bespara på det tills barnen åtminstone blivit äldre..

Fast bjuder man några är det ju ett par stycken som aldrig blir bjudna - en ganska hård smäll.
Svar på tråden Jag fattar inte detta med krav på att en hel klass ska bjudas