• fjanten

avbrutet samlag

Det är väl okej om det inte är hela världen att det blir barn ändå.

Försatsen innehåller sällan den mängd spermier som krävs för att ett ägg ska kunna befruktas. "Det krävs ju bara en spermie" är en sanning med modifikation; det krävs först många miljoner spermier att tränga sönder äggets membran innan den spermien kan befrukta ägget. Jag tror att många avbrutet-samlag-graviditetet beror på att mannen hunnit spruta en del av sin sats inne i kvinnan innan han dragit sig ur (och sedan finns några riktigt få som har riktigt höga mängder spermier i försatsen).

• fjanten
    Anonym (Kan funka) skrev 2016-09-02 11:25:45 följande:

Ungefär som för oss men "tvärtom". Vi har sex ett par gånger per månad och klarar oss med avbrutet. Med ett ex körde hon också avbrutet och klarade sig trots att de hade sex var och varannan dag. Jag tror att en viktig faktor är att man avslutar i tid. När vi började med avbrutet trodde jag att jag skulle köra på tills det gick för mig och sen snabbt dra mig ur innan sperman han komma, sekundmarginal alltså. Men då lärde hon mig att jag ska dra mig ur innan det går och så kan hon sen tillfredsställa mig på andra sätt. Det är inte alltid det lyckas, men det får man ta.

Det är precis detta jag menar. Många som blivit gravida av avbrutet sex har inte hunnit avbryta i tid. Man ska inte dra sig ur så sent att man har en millisekund på sig, utan dra ur sig i god tid innan så får avslutet ske med hand, mun eller något. Väldigt väldigt få män har så mycket sperma i sin försats som krävs för att det ska bli barn!
Svar på tråden avbrutet samlag