• Anonym (Zara)

avbrutet samlag

Skulle vilja höra era erfarenheter kring avbrutet samlag som preventivmedel. Hur många år har ni använt den metoden och har ni blivit gravida trots det eller ej?

• Svar på tråden avbrutet samlag
  • Anonym (Nope.)

Jag har inte själv använt mig av metoden, men jag tror att det inte är en särskilt bra fråga. Det beror liksom på killens försats. En del verkar inte ha några simmare i försatsen, då kan det funka toppen i hur många år som helst utan att man blir gravid. En del har, eller har någon enstaka gång, spermier i försatsen och då kan det bli barn. Bara för att det funkar för ett par säger det tyvärr ingenting om ifall det kommer funka för er eller inte. 

• Anonym (Zara)

Någon annan?

• Anonym (Rekommenderar inte)

Maken och jag har kört avbrutet, vilket har resulterat i 2 barn. Så rekommenderas ej.

Har ändå haft koll på ägglosning osv och försökt att inte ha sex just de dagarna, men har ju funkat sådär

• fjanten

Det är väl okej om det inte är hela världen att det blir barn ändå.

Försatsen innehåller sällan den mängd spermier som krävs för att ett ägg ska kunna befruktas. "Det krävs ju bara en spermie" är en sanning med modifikation; det krävs först många miljoner spermier att tränga sönder äggets membran innan den spermien kan befrukta ägget. Jag tror att många avbrutet-samlag-graviditetet beror på att mannen hunnit spruta en del av sin sats inne i kvinnan innan han dragit sig ur (och sedan finns några riktigt få som har riktigt höga mängder spermier i försatsen).

• Anonym (Zara)
    Anonym (Rekommenderar inte) skrev 2016-09-01 19:03:22 följande:

Maken och jag har kört avbrutet, vilket har resulterat i 2 barn. Så rekommenderas ej.

Har ändå haft koll på ägglosning osv och försökt att inte ha sex just de dagarna, men har ju funkat sådär

Hur lång tid tog det innan du blev gravid?
  • Anonym (Zara)
    fjanten skrev 2016-09-01 19:14:57 följande:

Det är väl okej om det inte är hela världen att det blir barn ändå.

Försatsen innehåller sällan den mängd spermier som krävs för att ett ägg ska kunna befruktas. "Det krävs ju bara en spermie" är en sanning med modifikation; det krävs först många miljoner spermier att tränga sönder äggets membran innan den spermien kan befrukta ägget. Jag tror att många avbrutet-samlag-graviditetet beror på att mannen hunnit spruta en del av sin sats inne i kvinnan innan han dragit sig ur (och sedan finns några riktigt få som har riktigt höga mängder spermier i försatsen).

Det låter rimligt
  • Anonym (sun)

Med exet i flera år, aldrig gravid, men väldigt sporadiskt sexliv 1-2 ggr per månad.

Kör avbrutet nu med min nuvarande som inte verkar kunna hålla tätt riktigt. Sexar 3-5 ggr per vecka. Kört avbrutet i 8 månader, ännu ingen graviditet, men det hade varit väkommet för oss båda :)

• Anonym (Man)

Tyvärr ingen säker metod .Dessutom får mannen inte slarva alls då.Skulle inte våga om jag var 100%att jag inte vill bli gravid.

• Anonym (Rekommenderar inte)
    Anonym (Zara) skrev 2016-09-01 19:36:47 följande:

Hur lång tid tog det innan du blev gravid?

Det tog ca 4 månader innan jag blev gravid första gången....

Skiljer 2 år mellan barnen så tog väl lite längre med andra.
Svar på tråden avbrutet samlag