Inlägg från: Frontline |Visa alla inlägg
  • Frontline

Ketchup på Spaghetti - Normalt eller oacceptabelt?

Tow2Mater skrev 2016-09-01 04:20:18 följande:
    Och ris med ketchup, utan nåt annat till, mums. (Men ris är väl lite OT i tråden...)
    Har jag inte provat, men jag älskar stekt potatis, korv och spenat med ketchup.
    Annars är några stekta ägg med hel äggula på smörgås gott att ha ketchup på.
    Älskar ketchup :P
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Anonym (Ohyfs!) skrev 2016-09-01 14:54:56 följande:
    Det handlar om att visa respekt för värden/värdinnan, som har ansträngt sig med maten för gästernas skull. Jag ser det som en ren förolämpning då jag alltid brukar göra egen god tomatsås till pastan på naturliga råvaror (de gånger jag inte serverar köttfärssås eller carbonarasås till)

Jag ser dessutom alltid till att krydda så det blir lite mer smak (lagom kryddning naturligtvis). Duger inte detta utan de ändå ska smeta på en massa ketchup, så blir de aldrig bjudna till mig på middag igen.
    Fast bara för att du kryddar så det blir lite mer smak så kanske jag vill ha mer smak.

Men å andra sidan om jag anstränger mig och bjuder på mat så inte fasen gör jag nåt rätt med pasta och tomatsås eller köttfärssås..
  • Frontline

Allt är ju relativt, har kompisar som älskar surströmming medans jag spyr av lukten.
    Jag hatar rotmos medans min kompis älskar det så för i helvete låt oss som gillar ketchup äta det.
    Jag älskar kålpudding men min fru hatar det så får inte jag äta det då?

Helt ärligt förstår inte ens denna jäkla TS

• Frontline
    Spaceman skrev 2016-09-01 23:14:12 följande:
    Givetvi får folk gilla vad de vill men nu frågade jag om folk tycker det är ok att folk tar ketchup på din pasta. I Italien verkar man ju kunna bli utskälld om msn beter sig så.
    Absolut vill nån ha ketchup till så får dom det vill dom ha tabasco eller annan krydda/sås till så fixar vi det

Jag som jag skrev tidigare vill ha ketchup på spenat kan inte äta det utan ska jag inte få det då?
Svar på tråden Ketchup på Spaghetti - Normalt eller oacceptabelt?