Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Ketchup på Spaghetti - Normalt eller oacceptabelt?

Klickerträna skrev 2016-09-01 00:31:06 följande:

Beror på vad man har för pastasås till ju.

Är den på tomatsås/ketchup/tomatpuré så får man ta på ketchup EFTER att man smakat och tycker att det "behövs".

Men gud nåde den som öser ketchup på min hemlagade mat utan att ens ha smakat först. Eller om såsen är "vit" och inte har tomat i. Utan är gjord på tex creme fraîche eller grädde. Det blir giljotinen direkt. Utan att passera gå.

Palla var ketchup-polis när man bjuder på mat. Mina gäster får såklart ta hur mkt ketchup till vad de vill här hemma. Hur psycho är man om man ba "nej!!! Ingen ketchup till denna gräddsås till pastan!!"
  • Anonym (B)
    Jag är bara jag skrev 2016-09-01 11:29:52 följande:

Alla gör som de vill. Personligen äter jag inte ketchup eller tomatröror ö.h.t, men andra får ju det om de vill. Finns ju de som t.o.m har ketchup på palt!

Exakt.

Haha och pannkakor?! Konstigt. Personligen tycker jag ketchup är äckligt.
  • Anonym (B)
    Anonym (Ohyfs!) skrev 2016-09-01 14:54:56 följande:

Det handlar om att visa respekt för värden/värdinnan, som har ansträngt sig med maten för gästernas skull. Jag ser det som en ren förolämpning då jag alltid brukar göra egen god tomatsås till pastan på naturliga råvaror (de gånger jag inte serverar köttfärssås eller carbonarasås till)

Jag ser dessutom alltid till att krydda så det blir lite mer smak (lagom kryddning naturligtvis). Duger inte detta utan de ändå ska smeta på en massa ketchup, så blir de aldrig bjudna till mig på middag igen.

Måste vara jobbigt att vara så lättkränkt :)
  • Anonym (B)
    Anonym (Ohyfs!) skrev 2016-09-01 15:01:25 följande:

Du vet kanske inte vad det innebär att visa respekt?

Jo, och det är inte att bete sig som du gör mot dina gäster :)
  • Anonym (B)
    Anonym (Ohyfs!) skrev 2016-09-01 15:01:25 följande:

Du vet kanske inte vad det innebär att visa respekt?

Dessutom drar du ju på extremt höga växlar, herregud det handlar om en eventuell gäst som ber om ketchup. Hur ofta händer det ens liksom. Och du blir kränkt av att någon gillar ketchup på sin mat? Tycker det är jättekonstigt.
  • Anonym (B)
    Aikido skrev 2016-09-01 16:14:19 följande:

Vad fan... jag har ju inte ens skrivit någonting här.

Du dras till trådar jag skriver i *smiley med hjärtögon*
  • Anonym (B)
    Jag är bara jag skrev 2016-09-01 20:36:56 följande:

Precis! Jag har inte ens tomat på pizza för jag ogillar det så starkt, men så är det ju med allt man kan äta- smaken är olika.

Mm! Haha vi måste ha samma smak, äter bara bianco-pizza (? tror det kallas så iaf) :).
  • Anonym (B)
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-09-02 13:45:36 följande:

Egentligen skiter jag ju i hur dom gör i Italien, men på pizzeriorna där är hälften av pizzorna bianco. Brukade äta en svingod bianco-pizza med skivad potatis och rosmarin. Har gjort det hemma ibland också.

Ja precis, när jag var i Italien under en längre tid var det väldigt ofta bianco pizzor som var standarden. Himla gott.
    Jag är bara jag skrev 2016-09-02 13:37:09 följande:

Bianco-pizza? Aldrig hört. Våra vanliga pizzerior reagerar inte alls på min tomatsåslösa pizza, men andra ställen har tittat lite snett. Men trevligt höra att det finns fler som jag!

Svar på tråden Ketchup på Spaghetti - Normalt eller oacceptabelt?