• varje

Vi som planerar barn. Komplett lista!

Hej kära blivande mammor!

Fyll gärna i er information nedan så vi kan få översiktlig statistik över ålder och antal försök.

Trådarna som "vi som planerar barn", "vi runt 30 som planerar barn", "vi som är unga och vill följas åt", "vi som längtar efter plus" etc kan alla sammansmälta här.

Dels får vi gemensam överblick och dels får vi information. Många ställer frågan hur lång tid det tar att bli gravid, här har vi möjlighet att svara på dessa frågor med tidens gång. 

Allt kan samtalas om här tillsammans med en komplett lista om ålder, antal försök och slutligen när man blir gravid. Eventuellt med vilken metod.

Låt oss följas åt och glädjas tillsammans!

Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-08-28 19:15
    10oktober: kvinna, 27 år,man likaså. fick plus andra försöket. Slutade tyvärr i missfall i vecka 6 för tre veckor sedan. Väntar nu på mens och därefter kommer vi påbörja försök nr 3.

Gamlapappan: 54 år med kvinna 25 år. Försök: 1. 6 barn sen tidigare. Gemensamma och var för sig.

Rosenbad: 27 år med man 30 år. Försök: 11. Ägglossningstest + app.

Snurri­ggirru­nS: Kvinna 32 år, Kille 30, första barnet, första försöket. Hade ägglossning runt den 7 juli och har fått plus på stickan.

Varje: 33 år med man 33 år. Försök 1. Första barnet. App.

• Svar på tråden Vi som planerar barn. Komplett lista!
  • varje
    10oktober: kvinna, 27 år,man likaså. fick plus andra försöket. Slutade tyvärr i missfall i vecka 6 för tre veckor sedan. Väntar nu på mens och därefter kommer vi påbörja försök nr 3. 

Gamlapappan:
     54 år med kvinna 25 år. Försök: 1.  6 barn sen tidigare. Gemensamma och var för sig.

Rosenbad: 27 år med man 30 år. Försök: 11. Ägglossningstest + app.

Snurri­ggirru­nS
    Kvinna 32 år, Kille 30, första barnet, första försöket. Hade ägglossning runt den 7 juli och har fått plus på stickan. 

Varje:
     33 år med man 33 år. Försök 1. Första barnet. App.

Fyll gärna på själv ni som vill vara med.

Spännande och roligt att vi är har olika bakgrund men delar samma längtan!!

Kram
  • varje
    10oktober skrev 2016-08-28 18:06:22 följande:

Hej, här är jag! :)

10oktober: kvinna, 27 år, min man likaså. Slutade med p-piller i maj och fick plus andra försöket. Slutade tyvärr i missfall i vecka 6 för tre veckor sedan. Väntar nu på mens och därefter kommer vi påbörja försök nr 3. Hade ägglossningskänningar i veckan så den borde komma om knappt två veckor. Första barnet för oss båda :)

Tråkigt med missfall. Hoppas det det går bättre denna gången. Håll oss uppdaterad. Kram
  • 10oktober
    varje skrev 2016-08-28 19:15:00 följande:

Tråkigt med missfall. Hoppas det det går bättre denna gången. Håll oss uppdaterad. Kram

Ja, det var deppigt. Men nu siktar vi framåt :) tack!
  • SnurriggirrunS
    varje skrev 2016-08-28 19:05:31 följande:
    Åhl vad spännande! Du fick plus direkt??! Woohoo! Vad använde du för hjälpmedel för att pricka rätt?

Lycka till!

Ja det gick snabbt :):)

Jag vet egentligen inte om man ska kalla det hjälpmedel, men jag har sedan ett tag tillbaka (med tanke på min ålder) börjar förbereda mig på en graviditet eftersom vi räknade med att det skulle ta minst ett år innan jag skulle bli gravid.

Men jag motionerar dagligen (promenader), äter ganska bra, dragit ner/slutat med alkohol, (senaste intaget var på midsommar), ätit folsyra+vitaminer sedan i våras, dricker inte kaffe i vanliga fall, men ganska mycket te så jag drog ner på mängden te för att minska koffeinintaget, äter mycket frukt och grönt, försöker sova ordentligt. 

Men för nyfikenhetens skull köpte jag hem en burk munkpeppar och hann bara ta dem i 8 dagar innan det var dags för ägglossningen så då slutade jag...och hade turen att det tog sig :) Eftersom jag inte provat något annat, vet jag inte hur lätt jag har för att bli gravid om vi hade varit utan munkpepparn och det kommer vi aldrig få veta :)

• SnurriggirrunS
    SnurriggirrunS skrev 2016-08-29 16:36:03 följande:

Ja det gick snabbt :):)

Jag vet egentligen inte om man ska kalla det hjälpmedel, men jag har sedan ett tag tillbaka (med tanke på min ålder) börjar förbereda mig på en graviditet eftersom vi räknade med att det skulle ta minst ett år innan jag skulle bli gravid.

Men jag motionerar dagligen (promenader), äter ganska bra, dragit ner/slutat med alkohol, (senaste intaget var på midsommar), ätit folsyra+vitaminer sedan i våras, dricker inte kaffe i vanliga fall, men ganska mycket te så jag drog ner på mängden te för att minska koffeinintaget, äter mycket frukt och grönt, försöker sova ordentligt. 

Men för nyfikenhetens skull köpte jag hem en burk munkpeppar och hann bara ta dem i 8 dagar innan det var dags för ägglossningen så då slutade jag...och hade turen att det tog sig :) Eftersom jag inte provat något annat, vet jag inte hur lätt jag har för att bli gravid om vi hade varit utan munkpepparn och det kommer vi aldrig få veta :)

Och just det ja..jag har slutat äta godis..allt socker stressade min kropp så från att ha varit sockerberoende, så har jag nu inte ätit godis på flera månader. Vem vet, kanske är det tack vare det :)
  • AlexSthlm

Perfekt med en tråd som samlar alla!!

AlexSthlm: kvinna 25 år med flickvän 29 år. Första försöket blir (antagligen) i november genom insemination i Danmark. Det blir första barnet för båda :)

• Linneabengtsson1990

Åh va kul, jag är med :)

Kvinna - 26år, manlig sambo 24år. Tog ut min P-stav i Maj (haft i 6 år) och har sen dess haft problem med oregelbunden mens & ägglossning. Har fram tills idag ätit kosttillskotten rosenrot/apiforce/Glandin 25 & smörjt med Progesterall (Progesteronkräm pga kort lutealfas). Har idag börjat min Pergotime-kur och hoppas på 5e gången gillt :)

• varje

BIM LISTA från tråd 

BIM november 2016

http://www.familjeliv.se/forum/thread/77032649-bim-november-2016

Fia007: 1/11 

Thorax: 1/11 (Gravid?)

FruH92: 2/11

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma 

Väntar på magen: 7/11

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet '

Nykär15: 9/11, 6:e försöket, första efter MA, tredje barnet (första gemensamma)

Mandypandy90: 9/11, 26 år, första barnet, femte försöket

Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MF

Anonymis3ns: 12/11

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.

eg90: 14/1 

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

Tussilago: 17/11. 34år, sjätte barnet, försök nr.7

Varje: 19/11. andra försöket, första barnet.

Mariama: 20/11, 26 år, tredje försöket (första försöket = MA), andra barnet.

Larssonc: 20/11, 26 år, första försöket, första barnet

Kolan91: 25/11, 25 år, första barnet, försök 4 efter MA.
  • varje

Thorax: 1/11 (Gravid?)

Svelin: 1/11, 35 år, tredje barnet, sjunde försöket.

Persicca: 6/11 25 år. Första försöket. Första barnet. 

MrsMS - 22/11, andra försöket med andra barnet

Too tiki - BIM 22/11, 14:e försöket med tredje barnet

• Thorax

BIM LISTA från tråd

BIM november 2016

www.familjeliv.se/forum/thread/77032649-bim-november-2016

Thorax: 6/11

Svar på tråden Vi som planerar barn. Komplett lista!