varje skrev 2016-08-28 19:05:31 följande:
Åhl vad spännande! Du fick plus direkt??! Woohoo! Vad använde du för hjälpmedel för att pricka rätt?
Lycka till!
Ja det gick snabbt :):)
Jag vet egentligen inte om man ska kalla det hjälpmedel, men jag har sedan ett tag tillbaka (med tanke på min ålder) börjar förbereda mig på en graviditet eftersom vi räknade med att det skulle ta minst ett år innan jag skulle bli gravid.
Men jag motionerar dagligen (promenader), äter ganska bra, dragit ner/slutat med alkohol, (senaste intaget var på midsommar), ätit folsyra+vitaminer sedan i våras, dricker inte kaffe i vanliga fall, men ganska mycket te så jag drog ner på mängden te för att minska koffeinintaget, äter mycket frukt och grönt, försöker sova ordentligt.
Men för nyfikenhetens skull köpte jag hem en burk munkpeppar och hann bara ta dem i 8 dagar innan det var dags för ägglossningen så då slutade jag...och hade turen att det tog sig :) Eftersom jag inte provat något annat, vet jag inte hur lätt jag har för att bli gravid om vi hade varit utan munkpepparn och det kommer vi aldrig få veta :)