Inlägg från: Brandynova |Visa alla inlägg
  • Brandynova

Förlorat tre barn - orsak?

Hej!

Jag har under de två senaste åren förlorat 3 barn. Ett i v 14 upptäcktes på rul v 20, ett v 20 upptäcktes på rul v 20 och det senaste nu somras i v 24, upptäcktes på extra ultraljud.

Vi har sedan tidigare två barn födda 2010 och 2013. Normala graviditeter o förlossningar utan komplikationer.

Nu inväntar vi återbesök i mitten av september för att förhoppningsvis få reda på vad detta kan bero på. Vi vet dock att sannolikheten är stor att vi inte får.något svar.

Jag undrar om någon har liknande erfarenheter och om ni isåfall har fått några besked om orsak och vad som isåfall gjordes åt det inför en ev nästa graviditet. All denna ovisshet gör oss galna, något måste ju ha förändrats. Men vad?

• Svar på tråden Förlorat tre barn - orsak?
  • Brandynova

Åh jag beklagar verkligen. Så fruktansvärt att förlora ett bsrn så sent.

Första gången gjorde de inget och det verkade ju rimligt då. Andra gången letade de efter proppar i moderkakan och efter kromosomavvikelser på barnet, inget hittades.

Inför sista graviditeten trodde de inte att de tidigare två hade något samband men nu är det ju svårt att luta sig tillbaka på otur.

De tog så många prover att jag trodde att jag skulle vara tömd på blod efteråt. Måtte de hitta något.. De hävdar att allt det de testat går att behandla och även om de inte hittar något kommer de göra vissa insatser ändå vid en ev graviditet. Antar att nån form av blodförtunnande är en sådan sak, propp verkar vara det de fortfarande tror på även om det inte hittades proppar förra gången.

• Brandynova

Hej!

Vad ledsamt att det finns fler som behövt uppleva denna bedrövelse. Men så härligt att det till slut gick vägen för dig!

jag har inte skapats någon gång utan fött ut barnen utan komplikationer.

Var på återbesök förra veckan och de har hittat en antikropp som de tror kan vara anledningen. Jag hoppas så innerligt på det!

• Brandynova

De tror inte att antikroppen hade någon påverkan. Men moderkakan var liten och hade infarkter så nästa gång blir det blodförtunnande, både tabletter och sprutor. Vi är fast beslutna om att få ett tredje barn...

• Brandynova

@Justme84 Längesen jag skrev här nu. Så ledsamt att fler har behövt uppleva sådant här. Vi har hela tiden varit fast beslutna om att ge det fler försök. Vi har också krävt stöd, först kuratorsstöd men senare också hos psykolog på Kvinnokliniken. Det här varit tufft, men också räddningen för mig.

Svar på tråden Förlorat tre barn - orsak?