Elisa77 skrev 2016-10-28 10:55:20 följande:
Men du, det behöver ju inte vara falskt alarm! Sexet kan ju ha satt igång det hela på riktigt! Jag är superorolig för sexandet själv (fick också ett väldigt obehag sist) och får vänta en vecka tills jag kommer in i vecka 37. Men sex lockar inte så värst just nu. Jag känner mig väldigt oattraktiv sexuellet, mitt kön är jättesvullet och jag kommer ju inte i närheten av att ansa något könshår och fräscha till, efter månader av förstoppning trivs hemorrojderna och för att inte tala om vita tjocka "gravidflytningar"... Urk.
Känner mig väldigt skeptisk till att det är något som startat på riktigt, känns mer som om det är samma sak som förra gången bara att det gör ondare nu för att jag är längre gången; eller något sånt. Iofs är jag väldigt negativ och deppig över hela graviditeten övh taget nu, så fruktansvärt trött på det härfaktiskt. Helt säker på att han kommer stanna där inne så länge han bara kan!
Just nu känner jag ingenting direkt. Fogarna gör lite ont bara, får några sammandragningar ibland och mina flytningar är samma som tidigare igen.
haha, jag hade hellre haft tjocka gravidflytningar faktiskt, de senaste veckorna har jag haft jättevattniga flytningar. Ibland undrar jag tillochmed om jag kissar på mig när det rinner till och när jag torkar mig känns det som om jag aldrig blir torr.
Jag förstår vad du menar. Jag är också svullen och känner mig fruktansvärt osexig, men det gick ändå!
Jag försöker att raka mig imellanåt - jag ser ju absolut ingenting så vem vet hur jag ser ut där nere egentligen - jag bara chansar hejvilt och försöker känna med handen försiktigt vart jag ska raka. Men det är inte för att känna mig sexig eller för sambons skull, utan för att jag minns hur det var efter förra förlossningen - jag var orakad och hade så grymt mycket avslag efteråt att det var omöjligt för mig att ens försöka raka mig, och jag fick duscha av mig flera gånger om dagen för att blodet torkade hela tiden i håret så det gjorde bara ont och var skitjobbigtt!
Så för den skullen försöker jag hålla mig någorlunda ansad där nere för den dagen förlossningen börjar så det inte blir samma sak igen, och håller tummarna för mindre avslag!