• Elisa77

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

Björckan skrev 2016-10-29 08:54:58 följande:

Det slog mig häromdagen att det kanske skulle vara en bra idé att packa bb-väskan! Bara för att första gick över behöver ju inte automatiskt betyda att den här gör det!! Men, nu är problemet... vad ska jag ha i bb-väskan? Jag har helt förträngt vad jag pysslade med på BB sist. Borde man ha med en bok? Hur mycket kläder till mig/bebisen? Necessär är ju givet. Men vad mer? Nu inser jag dessutom att det känns som om jag frågat detta tidigare? ÅH gud. Jag börjar bli dement också?! Är det en vanlig graviditetskrämpa måntro?

För övrigt försökte vi oss på lite sex igår... har inte legat på hur många veckor som helst nu. Det gick inte alls. Mage ivägen, fogarna smärtade, stel som en pinne och en bebis som fick panikryck i magen och sparkade åt alla håll samtidigt, AJ! Nåja, vi får väl testa igen om... åh gud...det kommer ju ta hur lång tid som helst... Hur kan bebisar veta att man behöver lite vuxen intimitet?? Redan innan de är födda?

Jag tänker packa väskan om en vecka, lite för att jag vill verkligen inte att det ska komma igång förrän efter nästa helg. Nu har jag föräldraledigt, barnen har höstlov och det känns så viktigt och mysigt att ha en vecka med bara dom innan bebis tar all tid. Sen har vi hantverkare i huset, vi renoverar badrum och det drar ju ut på tiden så man blir galen. : )

Jag vill minnas att jag bara vilade, eller var uppe och vankade under förlossningen. På BB var det bara vila eller mysa med bebis.. Jag packar nog mest kläder och mobil och laddare.. necessär förståss.

Visst är det ditt första barn nu? Jag kan ju bara tala för mig själv men det här med sex är rätt lurigt efter graviditeten också. Jag har båda gångerna känns att min kropp och bröst tillhör bebisen mer än något annat, min närhetskvot har varit uppfylld gånger 10 och jag har haft svårt med kramar, ligga nära, mys och även sex. Jag hoppas det blir annorlunda denna gång, men nu är min man lite mer inställd på att det kan dröja några månader innan det kan hända ngt..
  • Elisa77
    Björckan skrev 2016-10-29 15:54:19 följande:

Nej detta är barn nummer två! Men jag tycks ha förträngt hur det var med barn nummer ett. Haha. jag minns att sexandet var helt uteslutet första halvåret! Efter mina skador tog det ett tag att bekanta sig med sig själv igen...Jag ska ju snittas så det blir nog mer än 4 timmar på bb... ;) men ska tänka på att ha lite fräscha kläder med mig :) tack för tipset!

Jag ska oxå snittas, så en natt eller två tror jag det blir? Jag ska köpa mig ett par fräscha mysbrallor och höga trosor, så jag slipper en klädskarv rätt vid snittet..

Jag ska boka tid på skönhetssalongen och färga fransar och bryn, så man slipper sminka sig men ändå se rätt pigg ut. Vi som snittas får väl inte ha smink snittdagen och sen är det ju lite tufft att komma ur sängen..
  • Elisa77
    Rosen1990 skrev 2016-10-30 18:37:29 följande:

Hej tjejer. Jag har tid för vändningsförsök imorgon, men nu är de så att jag vill verkligen inte göra det. Jag har 2 av mina närmsta vänner som förlorat sina barn inom loppet av 4 veckor, ena upptäckte dom de på ultraljudet v20 och jag var med henne och den andra åkte in med värkar i fredags när hon hade bf men hennes flicka hade gått bort. Jag mår så psykiskt dåligt nu pga detta att jag vågar inte göra ngt som kan utsätta min bebis för obehag eller komplikationer men är så rädd att dom kommer köra över mig i morgon och övertala mig. Han sitter i säte och har gjort detta sen v27 och är i v 37 nu. Jag anser att han sitter som han gör av en anledning och han trivs så och mår bra, varför klydda och försöka ändra på honom då. Jag vill ha mitt snitt och inget annat. Förlåt om jag skrämmer upp någon nu men måste få kräka av mig. en annan fråga, jag hade sex igår och började blöda lite, kommer bara precis lite rosa när jag torkar mig och ytterst lite på trosskyddet. Är detta normalt?

Ingen kan tvinga dig! Blir du övertalad genomföra försöket ändå kan du tänka att sannolikheten att något skulle drabba även er är väldigt liten. Så sorgligt att ha två nära vänner som förlorat sina barn. Kram och lycka till idag med vad du gör.
  • Elisa77

Kroa- stackars! Hoppas verkligen det drar igång för dig vilken minut som helst nu!

Jag mår oförskämt mkt bättre, halsbrännan som bortblåst, jag har inte ett dugg ont i ljumskar (behöver inte ens sova med kudde mellan benen längre), är inte så trött (tack järndroppet!!) däremot så har jag väldigt mkt sammandragningar men dom känns nu mer obehagliga än onda. Håller det i sig så här ringer jag in nästa mån, jag vägrar föda denna vecka av olika anledningar. Jag anar dock lugnet före stormen som jag upplevt vid de två andra förlossningarna..

• Elisa77

Mariro- vet inte men så kan det kanske vara.

Rosen- åh fy, jag lider med dig. Vilket jävla sätt. :(

• Elisa77
    Björckan skrev 2016-11-02 06:15:13 följande:

Här kommer mera gnäll: Efter att jag nu varit förkyld (rejält!) i en vecka så bestämde sig slemhinnorna i näsan för att slutligen ge upp. Näsblod klockan 6 på morgonen är precis vad man vill ha... Nu sitter jag här med bomull i näsan, ett stort behov av att snyta mig p.g.a kroppens fantastiska övertro till slem, och hosta från helvetet. hurra för mig! 6 dagar kvar till snittet. Hoppas för guds skull att det här går över innan dess!

Hoppas att ni alla får en bra dag!

Åh jobbigt, samtidigt 6 dagar kvar är ingenting! Vad sa din förlossningsläkare till dig apråpå komma in tidigare än snittdagen? Till mig sa hon har du mer än 8-9 förvärkar så åker du in så tar vi snittet tidigare än beräknat. Jag har ju minst 20-30 om dagen, så jag låter bli att ringa.. Min bm vet ju om min sammandragningar och förvärkar och tycker det är lugnt.
  • Elisa77
    ems86 skrev 2016-11-05 16:20:40 följande:

I natt kom vår ärta ut som en pil! Känns fullständigt overkligt och jag är oerhört tacksam över att efter min första förlossning haft en mindre mardrömsupplevelse denna gång fått uppleva en riktigt bra variant! Tack för allt pepp ni bidragit med sista tiden! Nu ska det gosas för hela slanten.

Stort grattis!! Så glad för er att det blev en bra förlossning den här gången! När du har ett brejk i bebismyset berätta gärna hur det gick till!
  • Elisa77

Nu har jag känslan av att fler bebisar hittat ut?? Hur går det för er, hur mår ni?

Jag har 16 dagar kvar till snitt, men tror att det sätter igång tidigare än så. Kanske ett önsketänkande.. Jag grundar det mycket i att jag plussade starkt sent på kvällen redan i v. 3+1 och fick se ett hjärta slå på vul redan i v.4+5, på kub fick jag bf 20/11, min yngste är född 11 dagar före bf.

Samtidigt är vi inte i harmoni i familjen med badrumsrenovering som strular rejält, å andra sidan är det kanske precis en bebis som behöver komma för få lite distans..

Idag ska jag köpa mjukisbyxor och mammatrosor (tänker det vore skönt att slippa skarv på kejsarsnittet), sen packa BB-väska. :)

• Elisa77
    frkvilljunu skrev 2016-11-08 05:56:01 följande:

Mitt vatten gick i söndagas!!! Men inte en värk än så länge så blir igångsatt idag troligen! Nervös som bara den!!!!!

Åhh!! Lycka till!!!!

Kroa- Hur har det gått?
Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?