Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?
Det slog mig häromdagen att det kanske skulle vara en bra idé att packa bb-väskan! Bara för att första gick över behöver ju inte automatiskt betyda att den här gör det!! Men, nu är problemet... vad ska jag ha i bb-väskan? Jag har helt förträngt vad jag pysslade med på BB sist. Borde man ha med en bok? Hur mycket kläder till mig/bebisen? Necessär är ju givet. Men vad mer? Nu inser jag dessutom att det känns som om jag frågat detta tidigare? ÅH gud. Jag börjar bli dement också?! Är det en vanlig graviditetskrämpa måntro?
För övrigt försökte vi oss på lite sex igår... har inte legat på hur många veckor som helst nu. Det gick inte alls. Mage ivägen, fogarna smärtade, stel som en pinne och en bebis som fick panikryck i magen och sparkade åt alla håll samtidigt, AJ! Nåja, vi får väl testa igen om... åh gud...det kommer ju ta hur lång tid som helst... Hur kan bebisar veta att man behöver lite vuxen intimitet?? Redan innan de är födda?
Jag vill minnas att jag bara vilade, eller var uppe och vankade under förlossningen. På BB var det bara vila eller mysa med bebis.. Jag packar nog mest kläder och mobil och laddare.. necessär förståss.
Visst är det ditt första barn nu? Jag kan ju bara tala för mig själv men det här med sex är rätt lurigt efter graviditeten också. Jag har båda gångerna känns att min kropp och bröst tillhör bebisen mer än något annat, min närhetskvot har varit uppfylld gånger 10 och jag har haft svårt med kramar, ligga nära, mys och även sex. Jag hoppas det blir annorlunda denna gång, men nu är min man lite mer inställd på att det kan dröja några månader innan det kan hända ngt..