Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?
Jo, hade nog vart mer orolig om de förvärkarna kom oftare men mitt bittra inre jag tänker "äh bara för att det är en sån jobbig gravidig kommer jag väl säkert gå över tiden till max!" så varje gång något händer tänker jag att det bara är kroppen som jävlas och känner att de får fanken bli lite värre innan jag ringer. Förhoppningsvis blir själva förlossningen lättare som du säger, ems86 :)
ems86; förstår rastlösheten! Gått hemma i 4 månader nu och hade jag kunnat så hade jag klättrat på väggarna! Vi flyttade in i vårt hus i början på året, och försöker renovera lite titt som tätt, men det finns alltid något att göra... och jag bara går runt och ser det och vill sätta igång, men samtidigt har jag absolut ingen energi eller kraft till det. Just nu har vi, som tur är, ingen större renovering på gång. Byter ut allt i pannrummet osv så jag är ganska värdelös där nere ändå, haha. Huset är ju i fint skick så, det är bara att det inte gjorts om sen typ 70-tal så vi har en del mindre fina tapeter och golv som vi ska byta ut så allt kan ju vänta, men samtidigt vill man ju hinna fixa så mycket som möjligt så fort som det går..
björckan; Jag håller med om det ems86 säger! Det är väldigt lätt hänt att det går ut över familjen när man är trött, även om man inte är gravid ju. Grubblandet hör väl till, det är svårt att ens kunna tänka sig hur det kommer vara efteråt. Jag själv är en sån som alltid förväntar mig det värsta medans sambon är motsatsen och bara tänker på hur bra allt kommer bli. Båda sätten är ju på gott och ont..
Däremot brukar vi prata ganska ofta och kunna komplettera varandra lite, tror det är ganska viktigt att försöka prata och hitta ett mellanting.
Jag och min sambo brukar sätta på lite musik och lägga oss i soffan när barnen somnat, och bara försöka prata om allt och inget. Ibland kan det vara en kvart, och ibland drar det iväg så vi kan prata i timmar. Men det hjälper oss väldigt mycket. Efteråt gör vi oftast något ihop, kolla på någon serie innan vi lägger oss är ganska standard här.
Försök att unna dig/er något särskilt. Det kan vara vad som helst. Grubbla lite, men kom ihåg att slappna av ibland också.