Elisa77 skrev 2016-09-19 10:16:50 följande:
Ang sex så har jag hört att "färdknäppen" gör nytta (eller onytta) om det är väldigt mycket sperma, det ska visst vara det som sätter fart på livmodertappen. Men jag vet inte, kanske är ett husmorsknep eller en skröna.
I alla fall så hade vi sex i lördags morse och två timmar senare var jag på stan för några ärenden, efter en halvtimme var jag tvungen att sätta mig ner och vila för jag hade så ont i magen och mådde illa. Vilade i några minuter tills magen slappnade av, gick 50 meter och sen var jag tvungen att sätta mig igen. Hann faktiskt tänka på om jag skulle ringa min sambo eller 112 för trodde jag skulle svimma eller föda. Det räckte dock med att vila nån kvart och sen åka hem och lägga sig en stund. Men märkligt i alla fall och vem vet, det kanske berodde på sexet. ;)
Jag börjar fundera på om jag är mer gravid, alltså längre gången, än jag är. Jag började må illa redan i v.2 och plussade starkt på kvällen i v.3+1 om jag ska gå enligt UL bf. Jag tror såklart att UL är mer tillförlitligt än illamående och när man plussar.. men jag liksom känner mig så mycket mer gravid nu i v.31 än jag gjorde vid mina andra graviditeter. Såklart har ålder och så att göra med det, men ändå. Eller så är det bara önsketänkande.
Ja, vem vet om det faktiskt funkar eller inte. Jag kan få sammandragningar efter sex, men det avtar alltid efter en stund.
Skönt att det avtog för dig, kanske berodde på sexet, vem vet - kroppen är ju tyvärr ganska oförutsägbar, typ jämt känns det som :P
Det kanske du är, UL sägs ju bara att kunna vara på ett ungefär; brukar vara +/- 2 veckor om jag kommer ihåg rätt.
Jag har lite samma känsla, både för att jag blev tillbakaflyttade en hel vecka när rul gjordes och för att en senare mätning visade att barnet var större än den veckan jag skulle vara i; samt även att mitt SF-mått legat på översta kurvan hela graviditeten.
Idag var jag dock på MVC och SF-måttet låg snäppet under översta kurvan denna gången,istället för att ligga på kurvans "maxgräns", men det sa hon att de berodde på att bebisen hade fixerat sig och sjunkt ner såpass mycket redan att magen blivit "mindre" pga det.
Hon sa även att trycket nedåt och de dära mindre sköna ilningarna och stickningarna i underlivet jag känt berodde på att han fixerat sig och sjunkt ner såpass med huvudet (vet att vi var några tjejer som pratade om det för några dagar sen)
Men vi får väl se, bebisarna tittar ju ut när de själv känner för det oavsett - man själv har ju inte så mycket att säga till om dessvärre ;)