Inlägg från: Anonym (Manuela) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Manuela)

Ligger här med pågående missfall, hur lång tid tar det?

Fattar 0 här ts. Hur menar du nu? Just nu ligger du hemma med ett pågående missfall och har inget annat å göra än att skriva här? Vad har pedagogerna med saken å göra?

• Anonym (Manuela)
    Anonym (Aj) skrev 2016-08-26 11:48:11 följande:
    Ja jag ligger i sängen med värmedyna mot magen och mobil i hand. Vet inte vad jag skulle annat göra just nu med dem smärtorna. Visserligen känns det som att det börjar avta nu och så fort det sker manuela så lovar jag att jag kommer ta tag i mer vettiga saker.

Hur jag väljer och ventilera mitt shit behöver du knappast slösa tid att bry dig om, gör något annat istället. Men så klart, fri vilja. Reagera du på vad du vill.
    Jag fick genomgå 5 missfall innan vi fått våra barn. Nej, det är inte roligt, inte alls. Och jag tror knappast att jag är den enda kvinnan i Sverige som fått uppleva samma situation. Just därför undrar jag hur du egentligen har det. För det mesta åker man som kvinna med missfall in akut. Det verkar inte du göra. För det mesta kräver kvinnor med missfall gyn behandling. Det verkar inte du göra. Återigen, varför inte då? Och återigen, vad har pedagogerna med saken att göra????
  • Anonym (Manuela)
    Anonym (Aj) skrev 2016-08-26 11:48:11 följande:
    Ja jag ligger i sängen med värmedyna mot magen och mobil i hand. Vet inte vad jag skulle annat göra just nu med dem smärtorna. Visserligen känns det som att det börjar avta nu och så fort det sker manuela så lovar jag att jag kommer ta tag i mer vettiga saker.

Hur jag väljer och ventilera mitt shit behöver du knappast slösa tid att bry dig om, gör något annat istället. Men så klart, fri vilja. Reagera du på vad du vill.
    Sverige är knappast något 3:värld land. Jag bara undrar varför du inte tillkallar prof hjälp i din utsatta situation?
  • Anonym (Manuela)
    Anonym (Varför) skrev 2016-08-26 12:40:54 följande:
    Ja åkte inte heller till gyn sist. Varför liksom. De ända jag fick till svar när jag ringde in va att om man fick mer smärta el blödningar som inte ville sluta el illaluktande flytningar ska man in. Man behöver inte slänga sej akut i bilen för ett missfall. De beror nog även lite på hur nipprig man är.

Och de har gått hur bra som helst för mig. Gravid nu och bebis är planerad om 1 v.
    Jag vet inte vad som är syfte med dessa ts, men jag vet att inte någon ssk på akuten skulle berätta för någon kvinna med pågående missfall som känner sig som ts gör, att hon ska höra av sig pga illaluktande flytningar. Det är nonsens. För det andra undrar jag hur du ens skulle kunna bli gravid igen utan skrapning. Naturfenomen skulle jag gissa.
  • Anonym (Manuela)

Det blir bara bra ts. Du kan nog hämta dina barn som vanligt och varken pedagogerna eller någon annan i skolan får vetskap om det.

Svar på tråden Ligger här med pågående missfall, hur lång tid tar det?