Anonym (Manuela) skrev 2016-08-26 12:22:17 följande:
Jag fick genomgå 5 missfall innan vi fått våra barn. Nej, det är inte roligt, inte alls. Och jag tror knappast att jag är den enda kvinnan i Sverige som fått uppleva samma situation. Just därför undrar jag hur du egentligen har det. För det mesta åker man som kvinna med missfall in akut. Det verkar inte du göra. För det mesta kräver kvinnor med missfall gyn behandling. Det verkar inte du göra. Återigen, varför inte då? Och återigen, vad har pedagogerna med saken att göra????
När jag hade mitt första missfall ringde jag först 1177. Svaret där var "Ta en alvedon och lägg dig och vila". Åkte in till gynakuten som mer eller mindre ifrågasatte om jag ens hade varit gravid då kroppen redan rensat så bra (nu var mina HCG-nivåer så skyhöga att det inte var någon tvekan om att jag varit gravid).
Hade jag börjat blöda spontant innan vi fick reda på att liten dött (MA) så hade jag inte åkt in, i alla fall inte första dagen. Nej, de allra flesta åker INTE in när de har missfall. Nej, de allra flesta behöver INTE gynbehandling av missfall.
Vad gäller pedagogerna så är gissar jag att TS är rädd att de märkte något och undrar varför TS kanske betedde sig konstigt. Eller så kanske de gissat att TS var gravid och därmed då kunde "se" att hon hade ett missfall. Med tanke på hur satans tabu missfall är trots att det är så vanligt så är det inte ett dugg konstigt att TS är orolig över att folk gissar, misstänker, tisslar och tasslar.