Inlägg från: Anonym (4) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4)

Ligger här med pågående missfall, hur lång tid tar det?

Beklagar verkligen! Mina tidiga har gjort ont typ en halvtimme. Det i v.11 flera timmar,blödde sen 2,5 vecka. Det i v.14 började med riktiga värkar på natten,det gav med sig,började göra ont igen vid 15,eskalerade nåt fruktansvärt så jag låg med värkar och kramper på toagolvet kanske  halvtimme totalt vid 16,30. Ont hela kvällen, men "överkomligt". Blödde 7 veckor den gången.

• Anonym (4)

Den värsta smärtan har alltid lagt sig för mig när det mesta kommit ut i ett svep. Sen har det varit segt med blödningarna efteråt... Och för mig har det varit värt att kämpa vidare. Väntar första barnet efter många år och många missfall. Glad

• Anonym (4)
    Anonym (Manuela) skrev 2016-08-26 12:22:17 följande:
    Jag fick genomgå 5 missfall innan vi fått våra barn. Nej, det är inte roligt, inte alls. Och jag tror knappast att jag är den enda kvinnan i Sverige som fått uppleva samma situation. Just därför undrar jag hur du egentligen har det. För det mesta åker man som kvinna med missfall in akut. Det verkar inte du göra. För det mesta kräver kvinnor med missfall gyn behandling. Det verkar inte du göra. Återigen, varför inte då? Och återigen, vad har pedagogerna med saken att göra????
    Nej,man måste inte alls åka in om man får missfall. Gjort en gång i v.14 och då gjorde de ändå ingenting. Fick inget smärtstillande förrän efter de dragit ut resterna med våld. Behandling krävs bara vid MA som inte kommer ut av sig själv.  Haft ett sånt också och det kom ändå ut hemma och allt gick bra. Efterkontroll är bra i vart fall efter v.8 för att se så allt är ute. Men oftast klarar kroppen missfall väldigt bra själv. Om man blöder extremt mycket länge eller ö.h.t väldigt många veckor kan man söka hjälp eller om man får feber.
Svar på tråden Ligger här med pågående missfall, hur lång tid tar det?