Anonym (Manuela) skrev 2016-08-26 13:09:05 följande:
Jag vet inte vad som är syfte med dessa ts, men jag vet att inte någon ssk på akuten skulle berätta för någon kvinna med pågående missfall som känner sig som ts gör, att hon ska höra av sig pga illaluktande flytningar. Det är nonsens. För det andra undrar jag hur du ens skulle kunna bli gravid igen utan skrapning. Naturfenomen skulle jag gissa.
Herregud manuela, bara sätt dig ner i båten liksom!
Jag skriver utifrån min situation just i nuläget men vad i hela jävla världen skulle få dig att tro att jag inte vidtagit åtgärder innan missfallet satte igång?!
Så som att varit inne på kk för ultraljud, fått besked och direktiv och åkt hem för att hantera.
Fick även, hör och häpna, ny tid om två veckor för kontroll och eventuell skrapning.
Och varför för allt i världen skulle jag åka in nu när man bara blir hemskickad, du kanske inte har hört men vården i sverige är extremt underbemannad.
Du pratar utifrån dina egna fördomar och förhastade slutsatser det får dig att låta väldigt ful i mun.
Imorse när allt så plötsligt satte igång och det gjorde så jävulkt ont så ansträngde jag mig allt jag kunde för att min son inte skulle märka det, det viktiga var bara att få honom till dagis. Jag kände mig sä svag och utlämnad och hoppades att ingen märkte hur dåligt jag mådde när jag lämnade så det var inte mycket mer med den meningen än blablabla
Men hej vänta, jag Måste ju faktiskt inte redogöra alla mina versaler för dig.