Inlägg från: annadenise |Visa alla inlägg
  • annadenise

BF maj 2017

Förra veckan gjorde jag ultraljudet,då en kardiolog tittade på bebben hjärta. Allt såg bra ut och de verkar inte finnas några tecken på hjärtsjukdomar men eftersom att bebisen inte låg rätt för att kunna se 100% samt att hjärtat fortfarande är litet,så vill de glra en ny koll för att vara 100!% säkra. Så den 27 dec är det dags för nytt ul. Jag är supernöjd med mödravården här nere.

Jag kan också berätta att vår A ska få en lillebror:). Vi ska få en till prins.:) De första man såg på bildskärmen var en snopp.

• annadenise

På torsdag går jag in i v.19. Jag började känna första fladdret v.15. Nu känner jag hur den lixom buffar o rör sig där inne. Längtar tills sparkarna kommer

Jag håller tummar och tår för alla er som går och väntar på provsvar.

• annadenise

Jag ska på rul den 27 december,i v.21 (20+5) sen dagen efter har jag ett annat ul då en kardiolog ännu en gång ska titta på barnets hjärta. Det såg bra ut sist,för 2 v sedan men den låg inte i 100% Bea position så för att vara helt säkra så ska de göra ett till. Vi vet att de är en liten pojke i magen,så vår A ska få en lillebror. Jag har hittills gjort 8 vul (tror jag) och 2 ul

• annadenise
    Pedagog200701 skrev 2016-12-17 17:45:26 följande:

Flicka eller pojke... Vad tror ni?

Jag tror de är en pojke
  • annadenise

Jag är i v.20 och har gått upp 1,5 kg men de är för att jag rör på mig konstant eftersom att jag har en 3 åring hemma plus att jag pendlar till jobbet. Känns välditt bra eftersom att jag normalt sett har väldigt lätt att gå upp i vikt. Med min son gick jag upp 12 kg,vi får se hur mycket de blir denna gång

• annadenise
    hope88 skrev 2016-12-22 21:12:46 följande:

18+1 och hon sa att det optimala är i v20 med minst 19 fullgångna veckor.

Hoppas verkligen det! Om inte överläkaren är orolig bör väl inte jag heller vara det men kan inte låta bli.

Jag förstår din oro. När vi gjorde rul i v.13 fick vi veta att bebisen eventuellt kunde ha nått hjärtfel men att de inte gick att säga säkert. Vi fick tid hos en kardiolog i v.16 och han tyckte allt såg bra ut men att hjärtat fortfarande var litet och att de optimala är att titta i v20. Jag var där i v.21 nånting och allt såg jättebra ut. Vilken lättnad.

Jag förstår din oro och man är inte lugn förän man vet helt säkert. Jag håller tummar o tår
  • annadenise
    Paincake skrev 2017-01-02 20:44:00 följande:

Vad härligt att alla RUL verkar ha gått bra. :)

Hade mitt i fredags och precis som de flesta andra har jag också en grabbhalva i magen. <3

Nytt BF är 19 maj. Så nu har jag haft 11, 22, 20 och nu 19 maj. Hehe, tur det inte ska ändras mer nu. ;)

Är det fler än jag som (förmodligen) ska föda med kejsarsnitt?

Jag ska ha planerat snitt denna gång. Jag har sagt till min gyn att jag vägrar föda vaginlt igen då jag sprack så mycket vid min första förlossning och dessutom blev jag felsydd. På sista ul fick jag nytt bf 7 maj,så de blir snitt nån gång i slutet på april
  • annadenise
    Axioria1 skrev 2017-01-05 12:22:57 följande:

Bärsele är grymt att ha. Har två Babybjörn active, en vanlig och en Maduca. Funderar dock på en ny men avvaktar och ser vilket behov bebisen har. Skulle vilja ha en babybjörn one tror jag. Manducan var så bökig att få på sig och Active blir lite tungt. Har du testat Ergobabyn?

Lycka till på ultraljudet!

Ergobabyn är den bästa selen jag provat. Skulle inte klarat mig utan den då jag reser hem till sverige väldigt ofta. Jag bar min son senast i augusti,då han var 2,5 o vägde runt 19 kg. Känns ingenting. Han älskar selen o sover oxå ibland på ryggen. Nu bär jag honom inte längre pga graviditeten men jag kan verkligen rekommendera ergobaby. Jag kombinerade den med bärsjalar,en elastiskt sino bärsjal och en vävd sjal
  • annadenise
    hope88 skrev 2017-01-14 11:58:34 följande:

Ja man blir ju jätteorolig!

Vad skönt att de kollade igenom hjärtat så noga för er och att ni fick ett ok sen :)

Vi har varit på ul nr 2 nu och allt såg jättefint ut med bebis hjärta <3 En otrolig lättnad!

Oh va skönt o höra. Vad glad jag blir
  • annadenise

Jag bor i Barcelona. Någon mer som bor i Spanien?

Uppdatering:är nu i v.24 (23+5). Vart framflyttad några dagar när jag gjorde ul i v.20-21,så nytt bf 7 maj. Jag kommer alltså få snitt i slutet på april

Svar på tråden BF maj 2017