Inlägg från: Anonym (Jessie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jessie)

Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?

bullen1984 skrev 2016-08-22 20:15:04 följande:
    Jag ser det precis tvärtom. Tycker att man är "tom" om ens liv ska gå ut på att skaffa barn. 
    Jag är 32 år och väljer bort barn.
    Har hittat en fantastisk man som är min bästa vän, och tanken på att få spendera mitt liv tillsammans med honom. Jobba, träna och ha vardagen ihop för alltid, det gör mig så lycklig. 
    Vänner är inte viktiga.
    Allt kan ses ur perspektiv, Något som är den enas sorg är den andres lycka. 
    Jag känner mig just så nu. Jag har längtat sedan jag var typ 15 år på att få barn, många barn, med Den Stora Kärleken i ett hus på landet. Har alltså längtat och väntat i 25 år. Är 40 nu och det har inte blivit några barn, sitter i en lägenhet och mannen jag träffar och försöker få barn med har sitt eget liv och det känns som han vill att det förblir så. Han är minst sagt svalt intresserad av att flytta ihop och att vi ska träffa varandras släkt.
  • Anonym (Jessie)
    Anonym (Jessie) skrev 2017-04-03 17:44:16 följande:
    Jag känner mig just så nu. Jag har längtat sedan jag var typ 15 år på att få barn, många barn, med Den Stora Kärleken i ett hus på landet. Har alltså längtat och väntat i 25 år. Är 40 nu och det har inte blivit några barn, sitter i en lägenhet och mannen jag träffar och försöker få barn med har sitt eget liv och det känns som han vill att det förblir så. Han är minst sagt svalt intresserad av att flytta ihop och att vi ska träffa varandras släkt.
    Jag har gått och längtat så och aldrig kunnat se mig som barnlös, och det är så himla deprimerande! Jag vet att det finns annat än barn, men det är så svårt att inte känna den här tomheten. Jag har alltid velat haft ett par barn att lägga den där kärleken och omtanken som jag inte fick själv på.
Svar på tråden Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?