Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?

Tycker ni ska satsa på att bli familjehem! Mer långvariga kontakter än med jourhem och kontaktfamilj.

• Anonym (B)
    Loriyana skrev 2016-08-27 14:25:20 följande:

Just därför så tycker jag inte att man som adoptivförälder bör få välja. Föräldrar som får barn på naturlig väg får inte välja kön eller eventuella sjukdomar, då borde inte adoptivföräldrar göra det heller. Min tanke är att det borde finnas en lista och man har sin plats i kön som adoptivförälder, om sedan barnet som tilldelas råkar vara flicka eller pojke, frisk eller handikappad...so be it. Vägrar man sedan barnet då borde man strykas från listan eller hamna sist igen.

Håller med dig
  • Anonym (B)
    Anonym (Samma situation) skrev 2016-08-24 14:07:05 följande:

Men jesus. Har du någon förmåga att sätta dig in i barnlöshet alls? Har du adopterat själv eller vet du något om processen? Bara undrar. 

Jag är 40 år och jag och min sambo uppfyller i princip inga krav i adoptionsprocessen (inte gifta, för stor ålderskillnad mellan oss, för gammal etc). Vi kanske kan få en handikappad 5-åring, men det är inte det vi drömmer om. Det är väl ändå inte SÅ konstigt att förstå?!

Trevlig människosyn. Vilken tur att ni inte får adoptera. Barnen förtjänar mer än så.
  • Anonym (B)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-08-28 23:23:03 följande:

Jag tycker att det är Du som har kall, elak och dömande. Det är ingen bra förebild för barn. . Om någon önskar ett litet barn som är frisk istället för en 5 åring som är handikappad är personen inte värd att få barn enligt dig. . .Det är verkligen elakt. Kram till samma situation

Haha din åsikt är inte vatten värd. Inte med den människosynen.
  • Anonym (B)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-08-29 16:05:56 följande:

Kom du inte på något bättre att skriva? Du vet ingenting om min människosyn.

Att du försvarar någon som dissar ett femårigt, handikappat barn säger mer än nog om din människosyn. Kan du sluta bjäfsa nu och sabba ts tråd?
  • Anonym (B)
    Anonym (...) skrev 2017-02-25 16:04:13 följande:

Enligt undersökningar så blir man inte lyckligare av barn. Många av mina vänner säger ofta "-var glad att du inte har barn".. och verkar måttligt roade.

Jag har sagt det några gånger till barnlösa för att jag inte vill att de ska känna sig onormala. Man säger det för att vara snäll typ, inombords tycker man dock synd om er
  • Anonym (B)
    Anonym (...) skrev 2017-02-26 21:53:54 följande:

Jaså..? Konstigt att man har fått höra det ända sedan man var ung, tvivlar starkt på att de tyckte synd om en då. Snarare sig själva för att de skaffade barn så tidigt. Och jag tvivlar på att de säger det i undersökningar för att "vara snälla"..

Vilken undersökning har du läst där det står att man är olyckligare utan barn?
  • Anonym (B)
    Anonym (...) skrev 2017-02-27 10:56:21 följande:

Jag skrev att man inte blev "lyckligare" av barn inte lyckligare utan.. Jag har läst det både när jag pluggade psykologi och i olika tidningar. Har även hört det av vänner. Glädjen det ger balanseras av allt besvär det också innebär.

Du skrev såhär i ditt inlägg: "Många av mina vänner säger ofta "-var glad att du inte har barn".. och verkar måttligt roade." det tolkar man lätt som att du menar att de inte verkar lyckliga av sina barn.

Du får dela din källa, blir lätt oseriöst annars
  • Anonym (B)
    Anonym (Linn) skrev 2017-02-27 06:03:44 följande:

Det var nåt som stod på Aftonbladet för ett tag sedan.

Oj Aftonbladet! Vilken stjärna du är ;) noll källkritik...
Svar på tråden Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?