Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?

Anonym (Tessa) skrev 2016-08-23 19:41:59 följande:
    Ja pojkar i 15-16 års åldern. Självfallet är det inte som att ha egna barn men dom är väldigt ensamma och utsatta.
    Få inte en chock om det visar sig att de kan vara extremt bortskämda och krävande. Väldigt medvetna om sina "rättigheter". Det pågår nämligen ett jättesvindleri där många "ensamkommande" inte har ngt flyktingskäl utan blir hitskickade av sina familjer, ofta mot sin vilja, enbart för att utnyttja svenska asylsystemet..
  • Anonym (...)

Enligt undersökningar så blir man inte lyckligare av barn. Många av mina vänner säger ofta "-var glad att du inte har barn".. och verkar måttligt roade.

• Anonym (...)
    Anonym (B) skrev 2017-02-26 20:43:17 följande:
    Jag har sagt det några gånger till barnlösa för att jag inte vill att de ska känna sig onormala. Man säger det för att vara snäll typ, inombords tycker man dock synd om er
    Jaså..? Konstigt att man har fått höra det ända sedan man var ung, tvivlar starkt på att de tyckte synd om en då. Snarare sig själva för att de skaffade barn så tidigt. Och jag tvivlar på att de säger det i undersökningar för att "vara snälla"..
  • Anonym (...)
    Anonym (B) skrev 2017-02-27 05:58:57 följande:
    Vilken undersökning har du läst där det står att man är olyckligare utan barn?
    Jag skrev att man inte blev "lyckligare" av barn inte lyckligare utan.. Jag har läst det både när jag pluggade psykologi och i olika tidningar. Har även hört det av vänner. Glädjen det ger balanseras av allt besvär det också innebär.
Svar på tråden Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?