Inlägg från: Anonym (..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (..)

Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?

Sioo skrev 2017-02-20 15:58:52 följande:
    Åh all lycka till dig! 

Jag är ju inte hans första fru, han har två vuxna barn sin första fru. Så han kanske känner sig klart. Vad vet jag... Inte riktigt redo för att lämna honom ännu. Men en dag... Jag hoppas inte det är försent då bara. 
    Svårt att göra en sådant val när jag inte riktigt har några riktning nära vänner och inte den nära relationen till mina föräldrar som man kanske skulle hade önskat. Min man är mitt liv. Och vi har det riktigt bra förutom det lilla... att jag vill ha ett barn.
    Om din man inte vill ha barn, vilket inte är så konstigt med tanke på att han redan har barn..Så tycker jag att du ska skaffa barn med donator. Om du redan är över 40, och verkligen vill ha barn så ska du inte vänta eller avstå för hans skull. Jag är själv inte så ung, men är frivilligt barnlös. Ibland undrar jag om jag gör fel, men det är betydligt enklare ändå när det är jag som valt så. Din man som redan har barn, måste ju förstå att du vill kunna göra det valet du med.
  • Anonym (..)
    Anonym (Tessa) skrev 2017-02-23 15:07:57 följande:
    Fast du måste väl förstå att det ändå är skillnad. Du har ju redan dina barn. Men visst är resor och hobbyn ngt som prioriteras:)
    Ja, det är stor skillnad på oss som inte har barn, frivilligt eller ofrivilligt, och dom som har. Jag gillar friheten, och att inte ha så mycket måsten. Vi slipper oron och stressen med att ha barn. Jag ser inga problem med att fylla tiden, det finns så mycket roligt att göra. Både resor och intressen.

Men jag håller med dig om det du skriver i trådstarten, att vänner är ett problem. Dom flesta kvinnor har barn, och är väldigt upptagna. Oavsett barnens ålder. Jag har sökt mig till andra barnlösa, ofta yngre än mig, och numera umgås jag oftare med killar. Önskar att jag haft någon annan tjej att oftare shoppa, fika, resa och prata med. Nu är det mycket sånt jag gör ensam.
Svar på tråden Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?