Hjälp, mina barn är accepterar inte min pojkvän
Som någon annan sa, de har haft dig för sig själva i 6,5 år och nu plötsligt kommer det en man och tar deras mammas uppmärksamhet.
3,5 månad är väldigt kort tid i sammanhanget. Jag tror att det är chocken över en man överhuvudtaget som gör att de reagerar.
Jag tycker du ska ta ett steg tillbaka och kanske träffa honom mer utan barnen och mer sällan när de är med (det var inte riktigt tydligt hur ni träffas).
När du inte träffar mannen, vinnlägg dig om att ge barnen uppmärksamhet (=messa inte med mannen hela tiden) och prata med dem om varför de känner som de gör.
Sen kan jag tycka att det är stor skillnad på 14 och 22 år. 14-åringen behöver dig fortfarande väldigt mycket. 22-åringen borde kunna hantera detta lite bättre.
MEN- det kan också vara så att de har anledning att inte gilla honom. Rannsaka situationen och deras argument att inte gilla honom.
Jag har en 13-åring hemma. Jag har träffat en ny man sedan ca 1,5 år. Mitt barn träffade honom inte förrän vi var säkra på att det var seriöst mellan oss - efter ca 10 månader. Mannen och barnet träffar varandra ca 1 gång varannan vecka och någon gång varannan månad så träffas även alla barn varandra med oss vuxna. Min 13-åring tycker att detta funkar ok, men skulle fortfarande hellre bara ha mig för sig själv och hittar gärna små fåniga fel hos min nya man (typ "han tittar i sin mobil på ett konstigt sätt").