Inlägg från: L 91 |Visa alla inlägg
  • L 91
    Teresiat skrev 2016-09-19 17:48:25 följande:

Trött och svullen. Själv då? :)

Galet uppsvälld. Riktigt jobbigt faktiskt. Så svårt att dölja. Annars mår jag bra. Blir illamående på eftermiddagen om jag inte äter. Trött. Hb 102 förra veckan och blodbrist så det är väl inte så konstigt iofs. Hade gärna känns av det lite mer så man får bekräftelse lixom.. ömma bröst oxå. Detta är tredje barnet och jag tror inte att jag känner mer eller mindre än de andra graviditeterna men man vill ändå veta att allt är bra..
  • L 91

Har ni några cravings än? Jag är inte sugen på godis och choklad. Jag som annars helst lever på choklad. Jag vill bara ha frukt och grönsaker! Just nu blir det en hel del wokgrönsaker.. ska det vara något sorts godis så är det nötter isf. Sen vill jag ha RIKTIG mat. Kött och potatis typ. Inte pizza eller någon halvlagad mat.. har två killar och med dem så var det godis och falukorv. Levde på falukorv.vaknade mitt i nätterna och stekte falukorv med en deciliter stark senap på.. haha! Många nätter som sambon fick köpa korv på Statoil..

• L 91
    Frugan88 skrev 2016-09-25 18:30:05 följande:

Hej, här är en till! Går in i v.8 imorgon med andra barnet och har än så länge BF 14 maj. :)

Då ligger vi exakt lika :)
  • L 91
    mammamumin skrev 2016-10-03 13:11:19 följande:

Har fått missfall, känner mig helt tom, måste fundera på om vi ska orka försöka igen. Önskar er alla här en fantastisk graviditet och alla ni får små härliga majbebisar.

:( Stor kram till er!
  • L 91

Fick inget svar på om vi har någon bf-lista..? Kan vi göra en sån annars? Vill ni fylla på här? (Kan ju ändras efter RUL

13 maj

14 maj - L 91, 25 år, tredje barnet.

15 maj

16 maj

• L 91

Ni som har ömma bröst.. hur länge har ni haft det? Jag är fortfarande väldigt öm och är i vecka 10 eller 11.. kommer inte ihåg att jag var sådär öm med mina andra barn.. har två pojkar. Läst att om brösten ökar mycket i storlek så väntar man en flicka..?

• L 91
    L.vv skrev 2016-10-23 22:34:34 följande:

Hej tjejer! Jag plusade idag äntligen! Är i vecka 10.

Har tagit 4 graviditets test innan men alla har varit fet negativa (senast i vecka 8)! Så nu när mensen var sen för andra månaden i rad, och jag hade ett test liggandes hemma så testade jag imorse bara för att. Hade inte alls några förväntningar men där såg man! Tog typ seriöst 3 sekunder och det var sååå positivt! Vad kan detta bero på tror ni? Är det vanligt? Blir lite smått orolig faktist.

Kroppen kanske hoppade över mensen och så hade du ägglossning för ett par veckor sedan? Eller så är du låghormonare? Har läst förut om att vissa kan plussa väldigt sent eller inte alls.. Första barnet? Grattis !
  • L 91
    L.vv skrev 2016-10-24 10:16:07 följande:

Hej :) jag tog ett clear blue test digital med vecko. Och där stod det 3+. Jag hade nämligen också den teorin men barnmorskan jag pratade med såg det som vänligt liten chans så dom tippar mer på att jag är i v.10. Ja första barnet, så spännande ! :)

Oj, spännande ! Ska du göra ett tidigt ultraljud då?
  • L 91
    L.vv skrev 2016-10-24 21:23:35 följande:

Jag vet inte faktist! Kan man få göra det? Det ända dom sa var att jah skulle få gå på ett första samtal den 3e november

Du kan ju fråga. Du behöver ju få veta veckan. Jag var oxå osäker på min vecka pga att min mens hoppat över fem månader ibland och kommit oregelbunden sen mina preventivmedel. Hon försökte få ett ultraljud men det fanns inga tider så jag gjorde ett privat istället..
  • L 91

För oss så kostade det 600 kr när vi gjorde ett ultraljud för ett par veckor sedan.

• L 91
    Stina91 skrev 2016-10-30 17:40:14 följande:

Hejsan,

jag hoppar in här i tråden med bf 1 maj =) När är det dags för er andra? Är det någon här som bor i Uppsala eller runt omkring?

Vill bara tala om att det är första barnet för oss. Jag har diabetes så blir kollad ordentligt varannan vecka, vilket känns superbra =) Vi har redan fått se vår lilla böna tre gånger. Hur mår ni?

Grattis! Här är det tredje barnet med bf 12 maj!

Oj, redan 3 ggr!?
Svar på tråden BF Maj 2017