• Ellan1

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Min tur skrev 2016-09-11 17:46:53 följande:

Mens idag. Lycklig ändå. Min cykel har minskat flera dagar varje cykel sedan april. I april hade jag 40 dagar och nu i september har jag 29 dagar :)

"Snart" äl igen ;)

Skönt att du känner så! Herregud va skönt :) jag har 34 dagar ungefär vilket är ganska långt.. Menmen kroppen styr!
    Haha eller hur det enda man väntar på ;)
    Jag har haft ÄL i helgen och passade på att mysa i onsdags, lördags och idag! Ska försöka få till imorgon också bara för att jag hade maximalt på monitorn idag med och sen bara att hålla tummarna och vänta.
    Känner mig mer avslappnad denna månaden och tänker att jag ska försöka att inte överanalysera eller testa innan BIM 23/9!
    :)
  • Ellan1
    Maldoror skrev 2016-09-13 19:28:46 följande:

Hej! Jag har försökt bli gravid i två månader men då jag är lite äldre vill jag göra allt jag kan för att öka chanserna, så nu börjar jag använda mackapären! Hoppar gärna in i tråden. Önskar alla lycka till i fabriken!

Välkommen hit! Det kommer säkert gå jättebra :)
    Den är super tycker jag!
    Nu inväntar jag BIM 23/9 och vi är inne på försök 9 så håller alla tummar och tår!!
  • Ellan1
    MartingaleFootprints skrev 2016-09-13 19:35:27 följande:

Vill följa med!

Har BIM idag. Kommer mensen ska jag börja med monitorn. :)

Välkommen!!
    Har du tagit något test?? :)
  • Ellan1
    MartingaleFootprints skrev 2016-09-13 22:17:15 följande:
    Tack!!

Nej det har jag inte än. Har försökt bli gravid i mer än 1.5 år (fast hade p-stav innan) så jobbar på att ha lite mer is i magen och ge det någon extra dag. Det är den strategi som funkar bäst för mig nu. :) Men jag är rätt säker på att vi prickade äl väldigt bra den här månaden så hoppas såklart lite extra... känns dock som om jag har mensvärk nu så den kommer säkert... :/
    Okej jag förstår!
    Då är ett + väldigt efterlängtat nu då?
    Vi är inne på försök 9 så tålamodet börjar tryta ordentligt.. Håller verkligen tummarna för oss alla denna månaden <3
    Skönt att du hittat en strategi som känns bra för dig!
    Uppdatera gärna hur det går!
    Kram
  • Ellan1
    Maldoror skrev 2016-09-14 17:35:48 följande:
    Tackar! Fick "hög" idag på manicken, dag 13.

Spännande, väntar du med att testa till BIM? Håller mina tummar för dig också.
    Härligt snart kommer maximal!! Håll ut bara kan ta lite längre tid än man trott men ge inte upp plötsligt är det där! :)

Jaa asså jag ska verkligen försöka detta, denna månaden har något slags lugn lagt sig över mig så ska försöka att inte inbilla mig massa saker utan ha inställningen att det inte hänt något och istället bli super glad och överraskad om ett + skulle våga sig fram! Men tror inte det.. Men hoppas som sagt ändå :)
    Tack snälla och jag håller alla mina för er också!!
    Kram
  • Ellan1
    MartingaleFootprints skrev 2016-09-14 23:55:36 följande:
    Jag plussade ikväll. :D:D Efter så lång tid känns det såååå overkligt, men plötsligt händer det!

Så nu har jag en CB monitor som aldrig ens använts, haha. Hoppas att jag inte behöver användning för den innan vi planerar syskon. Håller tummar och tår. Och lycka till alla andra!
    STORT grattis och lycka till!!!
    Kramar
  • Ellan1
    Whoisshe skrev 2016-09-18 15:50:44 följande:

Hej! Här är en till som beställt och får förhoppningsvis Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced imorgon :) är detta en levande grupp eller vet ni nån annan grupp där man kan vara aktiv där folk provar detta hjälpmedel? Och är det nån som plussat pga Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced?

:)

Så spännande!
    Denna gruppen är levande och vi alla inväntar BIM nu tror jag så därför lite dött här inne just nu haha..
    Tror vi har någon här inne som plussat! Men annars har jag ju läst mycket gott om denna manick :)

Välkommen!!
  • Ellan1
    Turenskan skrev 2016-09-16 18:28:37 följande:

Dag 23, fortfarande hög.

Fick åka hem från jobbet förut pga uvi och feber. Kan ju alltid hoppas det är förhöjd temperatur enbart, för det är inte några högra grader.

Hur går det??
    Krya med uvi:n usch va jobbigt!!
    Kram
  • Ellan1
    Whoisshe skrev 2016-09-18 16:28:44 följande:

Läste precis att man helst ska vara mellan dag1-5 men min mens tog slut idag, så imorgon kommer det vara dag 6. Är det bäst att vänta till nästa mens? :) har oftast mellan 30-33 dagars menscykel..

Jaa vänta till nästa cykel för att det ska bli rätt istället! Tror det är säkrast så :)
    Jag ligger på ca 34 så vet hur de känns..
  • Ellan1

Herregud va tiden går långsamt.. Är på ca ÄL + 8 och börjar bli nervös! Är inne på försök 9 och längtar så efter ett pluss.. Men jag tror inte det tog sig denna gången heller tyvärr.
    Har svårt att känna av symtom då halsbränna, svullen mage, smått illamående och känningar i magen är vardag för mig med stressmage vilket gör det svårt att skilja på vanlig mage och gravsymtom..
    Har heller inga svullna bröst eller ömma bröstvårtor utan det enda är att jag har ont i sidan av brösten om jag trycker/klämmer till..
    Usch är så nervös och vågar inte ta ett test även om jag vill för är så himla rädd att få ett negativt besked igen! Vet inte hur mycket till jag pallar :(

Kramar på er alla!!!

• Ellan1
    busan00 skrev 2016-09-19 11:16:27 följande:
    Fick negativt test i ca 2 år ja :( provade du bisolvon å rosenrot eller?:) ja denna eviga väntan /längtan är hur jobbig som helst ; (
    De är verkligen så himla jobbigt.. Förstår att 2 år är ännu ännu värre! Men detta börjar kännas så påfrestande för psyket :(
    Jag har tagit bisolvon men inte rosenrot för vill inte rubba min cykel när jag äntligen lärt känna den och ÄL känner jag av så de smäller om det haha..
    Usch asså vet inte va jag ska ta vägen, typ kryper i kroppen på mig!
    Kram
  • Ellan1
    AniCase skrev 2016-09-19 12:27:46 följande:

Ingen bebbe denna månaden då fröken röd kom på besök idag som förväntat ????

Åh va synd! Men nya tag näsa ÄL :)
    Tror verkligen inte det blir någon bebbe här heller.. Inga symtom och känns bara hopplöst
  • Ellan1
    Maldoror skrev 2016-09-19 14:31:20 följande:
    Välkommen!
    Ellan1 skrev 2016-09-19 11:08:43 följande:

Herregud va tiden går långsamt.. Är på ca ÄL + 8 och börjar bli nervös! Är inne på försök 9 och längtar så efter ett pluss.. Men jag tror inte det tog sig denna gången heller tyvärr.

Har svårt att känna av symtom då halsbränna, svullen mage, smått illamående och känningar i magen är vardag för mig med stressmage vilket gör det svårt att skilja på vanlig mage och gravsymtom..

Har heller inga svullna bröst eller ömma bröstvårtor utan det enda är att jag har ont i sidan av brösten om jag trycker/klämmer till..

Usch är så nervös och vågar inte ta ett test även om jag vill för är så himla rädd att få ett negativt besked igen! Vet inte hur mycket till jag pallar :(

Kramar på er alla!!!

Förstår dig verkligen, och du har ju kämpat mycket längre än mig, det tär. Jag har samma stressmage (plus extremt pruttig!) så det är väldigt lätt att övertolka, bli hoppfull, försöka att inte vara hoppfull etc. Blir rätt matt. Vore skönt om en bara kunde ligga järnet runt varje ÄL och sen inte tänka mer på saken lol.

Jag tror CB missade min ÄL för jag testar med den på morgonen "som man ska" och med vanliga stickor på kvällen och stickorna har gett starkt utslag men CB säger att den inte märkt någon Lh-ökning än. Fortsätter att testa ändå men det är dag 18 idag och det kändes liksom på flera sätt som ÄL var då när stickorna gav utslag.

Men en sak jag inte blir klok på: har läst att Lh inte bildas på morgonen så ÄL-test (till skillnad från gravtest) ska göras på dagen-kvällen. Varför står det då i instruktionerna att det ska göras med morgonurin? Testar ni på morgon eller senare?
    Usch de är verkligen så jobbigt.. Tiden gåååår sååå långsamt :/
    Visst är det jobbigt då man mixar ihop olika symtom och får upp hoppet.. Blä för stressmage!

Hahah eller hur.. Inbillade mig att jag skulle vara så denna månaden *skrattar * men inte.

Hmm konstigt.. Jag fick också lite panik när inte Max kommit på dag 18 men hade is i magen ändå och dag 21 kom Max!! Har du lyckats uppnå det ännu?

Har också läst det, jag testade runt 08-08.30 ungefär men har läst många som testat på em :)
    Lycka till !
  • Ellan1
    Turenskan skrev 2016-09-20 20:38:42 följande:
    Fortfarande hög i helgen och nu är stickorna slut. Uvin är iaf putsväck med hjälp av antibiotika. Väldigt trött (beror säkerligen på mkt jobb) och ömma bröst. Får se när mensen tänker dyka upp. Dag 33 brukar vara vanligast. Eller kan vi faktiskt ha lyckats denna gång på egen hand?! Vågar inte hoppas för mycket...
    Men va konstigt då??
    Så skönt att de är borta! Ja tröttheten kan även komma från uvin och antibiotikan :)
    Ömma bröst låter ju bra, brukar du ha de innan mens?

Vem vet kanske har ni det! Håller tummarna :)
  • Ellan1
    Turenskan skrev 2016-09-20 20:42:37 följande:
    Håller tummarna!! Jag känner igen rädslan och känslan över negativa test :-/
    Tack snälla!
    Ja de är hemskt.. Men är ju fortfarande ett par dagar från BIM så hoppet är ännu inte heeeelt ute :)
    Håller tummarna för er också!
  • Ellan1
    MajaMamma skrev 2016-09-27 21:42:05 följande:

Hej!

Jag hoppar in här och följer jag med!

Hur har det gått för er med bim i dagarna?

@Ellan1, hur gick det för dig?

Hej och välkommen!
    Mensen är här nu.. Tyvärr! Så går in på försök 10 nu :(
    Hoppas på vår tur snart!! Lycka till
  • Ellan1

Hej alla Goa!
    Har varit lite frånvarande på min tråd här pga olika skäl, har känt mig stressad och valde då att försöka koppla bort allt med familjeliv att göra samt försöka att låta kroppen slappna av!
    Kan nu meddela att jag i fredags plussade efter ca 13 försök och försök 2 med monitorn vi är sååå lyckliga men även livrädda för missfall!
    Lycka till alla fina, kommer kika in här då och då och se hur det går för er <3

Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.