• Ellan1

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Min tur skrev 2016-08-29 21:09:53 följande:

Har haft ca 37 dagars cykler fram till förra cykeln som kortades ner till 33 dagar. Vilket även denna cykeln kommer vara om inte ett fint plus dyker upp :)

Får vi ett plus då så är det nästan på dagen exakt 1 år från att vi bestämde oss för att baka bebis!

Okej! Då har du också ganska långa cyklar, jag ligger på snitt 33-34 dagar ungefär :)

Åh spännande då håller jag tummarna ännu extra denna månaden för er!
    Stor kram
  • Ellan1
    AniCase skrev 2016-09-01 13:50:49 följande:

Är inne på dag nr 13 nu och det står fortfarande samma på skärmen men har alla tecken på en eventuell ägglossning nu dvs molande värk i magen och ryggen,sekretet stämmer precis med att det har ökat,tempraturen känns konstig nästan feberkänsla men monitorn säger att det fortfarande inte har skett någon LH-ökning så vette tusan alltså :(

Någon som kan det där med LH-ökning och hur det funkar? :) 

Spännande spännande!
    Kan ju vara så att dessa känningar visar på att ÄL är på g så invänta och se imorgon eller övermorgon om maximalt visas men försök att mysa varannan dag ändå även om det inte visar! Kan vara så att du har ÄL senare än vad du tror :)
    Håller tummarna för er!
    Inväntar ÄL under nästa vecka så himla otåligt.. Men vi försöker mysa till det varannan dag ändå för att vara säkra på att vi inte missar :)
  • Ellan1
    AniCase skrev 2016-09-04 17:44:23 följande:

Nu är det dags att jaga ägg för första gången med clearblue advance fertilitetsmonitor :D

Åh men sedär!! Så skönt :) bara att köra på!!! Lycka till :)!
  • Ellan1

Nu börjar jag bli fundersam.. Dag 17 idag med monitorn och fortfarande står den på hög.. Har cykel på ca 34 dagar så har antagligen sen ÄL men va tusan man blir ju fundersam och orolig.. / Ellan

• Ellan1
    AniCase skrev 2016-09-06 16:38:43 följande:

Jag har väldigt oregelbunden period med och denna månaden hade jag bara 22 dagar emellan och läste på nätet massor om att en normal cykel var 14 men jag fick ju 17 jag med

så blev själv lite fundersam men så ena kvällen började de att hugga i magen rejält och dagen efter stod det maximal.

Håll ut bara o se :)

Jaa får bara hålla ut men de är jobbigt ????????????
  • Ellan1
    Ellan1 skrev 2016-09-06 21:02:53 följande:
    Jaa får bara hålla ut men de är jobbigt ????????????
    Skulle inte bli massa frågetecken men mobilen är alldeles snurrig haha..
    Kram
  • Ellan1
    Min tur skrev 2016-09-06 19:55:04 följande:
    Med en cykel på 34 dagar så borde ÄL infinna sig runt cykeldag 18, 19, 20.

Bara håll ut. Snart slår den om till Maximal!
    Tack för hoppet! Håller tummarna på att det slår över nu i dagarna :) vill såååå gärna ha ett plus på BIM 23/9.. Börjar bli så otålig nu :(
    Kram
  • Ellan1
    AniCase skrev 2016-09-07 12:29:55 följande:

Håll ut!! :)

Förstår dig jag känner samma sak, känna som man går och håller andan nu fram till BIM. :O
    Men håller tummarna för dig, du får berätta hur det går :D

Men jag tänkte bara kolla lite om jag snurrat till det helt men på bruksanvisningen står det att Maximalt är typ 36-48 timmar innan ägglossning eller visar den när man har ägglossning?
    För den visade 2 dagar maximal på mig och nu igår stod det hög igen som vanligt, betyder det att ägglossningen är över nu?
    i bruksanvisningen står det ju att den visar 2 dagar i rad men om man kikar på appar så får man ju typ 5 fertila dagar totalt med Äl och allt.
    kanske jag som är trög ^^

Ja jag försöker hålla ut! Men ännu en dag där det inte visade maximalt hoppas de blir imorgon eller övermorgon annars är det nog en månad utan ÄL.. :( så håll tummarna! Uppdaterar er i dagarna :)

Maximalt visar 36-48 H innan och därför ska man räkna med från första maximal-dagen tror jag men sexa både första och andra för maximalt resultat! Så tror ÄL är över om den nu gått över till hög igen!
    Ber den dig fortsätta testa nu??

Kramar
  • Ellan1

Monitorn står fortfarande på hög även idag så jag tror faktiskt att jag inte har ÄL denna månad.. Tyckte mig känn av lite känningar igår kväll men tji fick jag! Jag som hoppades på att september skulle vara min månad :(
    Så ledsen nu!
    Jäkla dumma kropp...

• Ellan1
    Min tur skrev 2016-09-08 13:10:17 följande:
    Om du har BIM 23 och vi säger för enkelhetens skull att du har 14 dagar lång lutealfas så bör din ägglossning ske imorgon. Du kan ju även ha kortare lutealfas än 14 dagar, du kan även ha äl senare än va som är normalt för dig. Ge inte upp förrän det står Låg på monitorn igen.

För visst är det så att du har fått Maximal tidigare cykel?

Min allra första cykel hade jag många många många dagar led HÖG och ingen maximal.
    Jaa förhoppningsvis så sker det imorgon! Men man blir ju knäpp.. Jo det är sant kan iofs ha kortare lutealfas och på så vis ha senare ÄL! Nej får försöka hålla hoppet uppe tills den visar lågt igen, så hjälp mig och håll tummarna där hemma :)
    Hur går det för dig? :)
    Nej detta är min allra första cykel med monitorn men har däremot lokaliserat ÄL tidigare cykel med vanliga ÄL test!
    Men håller tummarna och kommer ändå att ligga på i helgen och hoppas på det bästa!

Kram
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.