• Elliex

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Maldoror skrev 2016-10-27 10:19:51 följande:

Jag plussade idag. Känner mig helt ställd. Och såklart livrädd för MF. Nu hoppas jag att ni andra får plussa snart också. Stor kram till er!

Grattis! Så glad för din skull. Hoppas du får en fin graviditet :)
  • Elliex

Idag kom det man inte ville ha..
    hade dock inte förväntat mig nå annat.

• Elliex
    Smulan3 skrev 2016-11-02 11:56:57 följande:

Hejsan.

Är helt ny här inne och har köpt en fertilitetsmonitor som jag skulle ha tagit mitt första test med idag (dag 6) men klockan går 1h före då jag helt glömde bort att ställa tillbaka klockan så jag missade. Det står att man inte kan ställa tillbaka klockan först nästa cykel så jag får gå upp 1h tidigare och utföra testet i morgon. Jag är så förväntansfull då inga äl-tester har fungerat på mig, men har heller aldrig testat med morgon kisset. Hur har det funkat för er?

Innan jag började med fertiletsmonitorn så trodde jag att jag ej hade äl för inga vanlig äl stickor gav utslag men första månaden med monitorn fick jag Max. Så det var så skönt!
    Jag kör alltid med morgonurinet.
  • Elliex

Började testa igår på dag 9 och förväntade mig låg men den låg på hög direkt, så ägglossning lär ske rätt snart ????????

• Elliex
    Min tur skrev 2016-11-06 14:52:14 följande:
    Hoppas den slår om till Maximal snart. Tråkigt när den säger hög många dagar. För mig.var det hög från dag 11 till dag 24 förra cykeln på dag 25 slog den över till Maximal :/
    Hoppas jag med! Ja det är jätte jobbigt när det är så många dagar med hög..
    Jag fick inte ens maximal förra månaden, den låg hög hela tiden.
  • Elliex
    Whoisshe skrev 2016-11-07 08:55:30 följande:

Haft hög sen dag 9, och fortfarande hög på dag 22 :/ börjar bli lite orolig..

Det kan bli så. Jag hade bara hög förra månaden. Man har inte ägglossning varje månad
  • Elliex
    KCEG skrev 2016-11-09 18:47:58 följande:

En fråga till er tjejer...

Jag vaknade idag och var heeeeelt övertygad (efter uträkning och tidigare Äl samt känningar) att jag skulle få max. Men vaknade till HÖG, dag 3.
    med clearblues ägglossningstest nu i eftermiddag fick jag ¨Noll¨
    Medan jag igår fick glad gubbe, vilket betyder ÄL inom de närmsta 48 timmarna. 

Hur ska jag tolka det?
    Att jag hade ÄL igår?

Konstigt. Men jag skulle tolka det som att du hade äl igår
  • Elliex

Är det någon här som fått "hög" i utslag första dagen man testar för cykeln?

• Elliex

Vet inte vad felet är på mig. Försökt bli gravida i 1 år nu, och skaffade monitorn i augusti och fick då utslag maximal. Sen dess har jag bara fått hög dom andra månaderna.
    Nu har jag haft hög över 10 dagar igen.
    Får nog lägga detta med grav åt sidan för jag verkar inte kunna bli gravid.. tyvärr

• Elliex
    Plingplong8 skrev 2016-11-28 23:53:49 följande:

Hallå !
    Jag plussade förra veckan :D

Kan fortfarande inte tro att det är sant.
    Jag hade beställt hem nya stickor till monitorn, om någon är intresserad av att köpa säg till, jag har 2st oöppnade förpackningar :).

Åh grattis!

Jag har bim idag men ingen mens i sikte än så har hoppet uppe än.
  • Elliex
    KCEG skrev 2016-11-29 09:13:09 följande:
    Men jaaaaa. GRATTIS!! =) 
    Hoppas på många fler fina plus!
    Hur går det för dig?
  • Elliex
    KCEG skrev 2016-11-29 13:50:07 följande:
    Inget plus än.... jag väntar på ÄL igen och hoppas på att tar sig den här månaden. 
    Håller tummarna, tycker det känns så deppigt att bara vänta och vänta och vänta hela tiden. Man tappar orken och hoppet mellan varven. Men så är man där och försöker igen =) 
    Okej håller tummarna att det tar sig denna gången istället.
    Jag håller med helt.. jag har bestämt att inte köpa nå mer stickor nu o låta naturen ha sin gång istället
  • Elliex
    KCEG skrev 2016-12-06 07:12:08 följande:

Så väntar jag på ÄL i vanlig ordning... Jag har fått hög i tre månader nu, inget max. 
    Köpte stickor, digitalt ägglossningtest från CB ochbhar kört med den två cykler. Igår fick jag max utslag med den, på kvällen. 
    Men hög igår på morgonen och hög idag på morgonen, jag misstänker att jag inte får ngt max den här månaden heller. Tror kanske att monitorn och jag inte är på samma bana. Så eftermiddagstest verkar vara min grej. 
    Vi får se...

Någon annan som har det likadant?

Yes. Samma här.
    Fick Max i aug sen dess bara hög.
    Så nu tänkte jag köra en månad utan monitorn
  • Elliex

Många här som försökt jätte länge och inte blivit gravida än. Jag slutade med p-stav i sep 15 och inget har hänt än.
    Tänk inte så mycket på det så kommer det nog för eller senare :)

• Elliex

Hur har det gått för alla här inne? Ingen mer som blivit gravid?

• Elliex
    Livetsgång skrev 2017-01-23 15:43:22 följande:
    Första månaden jag använder monitorn så vet ej ännu vad det kommer visa :) Men fick som bilderna visar MAX fertilitet samma månad jag började med monitorn :)
    Vad kul! Man får alltid två dagar Max när man har ägglossning. Hoppas det blir något :)
  • Elliex
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-24 14:05:56 följande:

Jag får inget max. Har legat på high i 11 dygn. Hade ett positivt clearblue, det rosa, den 21/1 men både monitorn och de lila testerna har bara visat hög. Knepigt.

Så du har alltså fått utslag på ett vanligt äl test att du hade äl den 21/1
  • Elliex
    Hallonfrossa skrev 2017-01-03 15:47:20 följande:
    Ja jag blir bara irriterad på den, var helt säker på att jag skulle få max idag men icke......varför ska man använda morgonurin egentligen?

LH hormonet är ju som högst mellan 10 och 22 på dagen......mycket jag inte tycker är logiskt med den....men men, får alltid hög 1 dag efter mens slut och sen är den hög resten av cykeln fram till 2 dagar innan mens.
    Så du får aldrig utslag Max med monitorn?
  • Elliex
    Hallonfrossa skrev 2017-01-24 18:47:36 följande:
    Nej det har jag aldrig fått, har där emot fått på vanliga stickor.
    Okej för jag har bara uppnåt det Max 1 gång med monitorn, aldrig testat med vanliga stickor. Börja tro att jag inte har äl, så har sökt hjälp nu men då kan det alltså va monitorn som kanske är knäpp.
    Trodde jag var ensam om att aldrig få Max
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.