• Lilla C

Vad hade ni gjort?

Skilsmässa antagligen på gång.

Hade ni försökt att få ett lån överskrivet helt på dig och behålla ett hus för att bo kvar med barnen på heltid. Summa lån 2 425 000, där vi nu betalar 4415 i månaden (ränta och amortering).

Eller hade ni försökt hittat ett annat boende där ni får ett mindre lån och kanske en hyra på 4000-5000 kr?

Behöver hjälp att tänka!

• Svar på tråden Vad hade ni gjort?
  • Lilla C

Ja det blir ju lite kämpigt med att sköta trädgård och allt. Barnen kommer ju att bo med mig på heltid. Tror inte vi får en stor vinst om vi säljer nu så med en bostadsrätt får det ändå bli lån, dock inte så högt.

Jag har inte så hög nettoinkomst, får väl ut 18000-20500 varje månad... (Beroende på om jag tänker jobba heltid eller 80-85%). Sen får jag barnbidrag och senare även Underhållsbidrag. Vet ej om jag är berättigad till något annat bidrag efter det.

Och behöver ha minst en 3:a eftersom jag har 2 barn.

• Lilla C

Jag tycker också att det är värt mycket att ha hus när man har barn. Vi bor i ett bra område nu och helst vill jag inte byta.

Trädgården kan jag säkert ordna till så att den blir lättskött, får plocka bort lite växter bara...

Det är mest ekonomin jag oroar mig för och underhåll om något behövs renoveras osv..

• Lilla C

Får kolla upp det med belåningsgrad.. Ja så ska man ju lösa ut maken..

Vill nog testa att behålla om banken ger klartecken...

För barnens skull, så förändringen inte blir så stor..

Svar på tråden Vad hade ni gjort?