Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Amning känns som övergrepp

Anonym (absolut) skrev 2016-08-19 15:04:59 följande:

JO jösses inte ovanligt alls. Jag tyckte det var ett stort övergrepp på barnet (tycker liksom synd om alla barn som ammas) då de flesta faktiskt föredrar flaskan om de får välja i det initiala. 

Liksom mammor med bröst som hänger ner till knäna som de tvingar barnet att suga på :( 

O om barnet tycligt visar att det inte vill amma genom att fäkta med armar eller gråta ja då ska man svälta ut barnet o fortsätta tvinga. 

Ush kan må så galet dåligt över detta, skönt man inte är ensam. 

Är du allvarlig eller försöker du bara vara rolig? Det är du inte i alla fall.

Ts. Jag känner inte alls igen dina känslor. Jag har ammat alla mina barn och gillar verkligen amning. Men det finns ingen som mår bättre av om du ammar mot din vilja. Ge flaskan med gott samvete och njut istället av din bebis.
  • Anonym (F)
    elmadumle skrev 2016-08-20 22:03:03 följande:

Jag kände samma sak, men som ett övergrepp på mig själv, hade rysningar de få gånger jag provade. Mina bröst tillhör mig och och en del av mitt och mannens sexliv.

Ja tänkt så fel det blir för många. Att man är så inpräntad att brösten mer är till för mannens njutning än att ge sitt barn mat. Det är sorgligt hur det blivit.
  • Anonym (F)
    elmadumle skrev 2016-08-22 14:16:51 följande:

Fel? alla vill inte amma, vi är många som tycker det är obehagligt. Jag har aldrig längtat efter att amma. Ingen har inpräntat något, det har jag kommit på alldeles själv;)

Jo något har verkligen gått snett när man prioriterar brösten till sex och mannen än till sin nyfödda bebis.
  • Anonym (F)
    Frankie Bean skrev 2016-08-23 18:36:15 följande:

Fast det måste ju inte stämma heller. Jag prioriterar inte brösten till sex heller, tycker även det är obehagligt.

Fast det var ju det om att brösten är till för mannen och för sex som jag svarade på.

Vidhåller att någonting gått snett när vi blivit så påverkade av yttre ideal att vi undanhåller den mest naturliga matkällan för våra barn pga detta.

Alltså INGENTING mot dig och din upplevelse av amning. Du ska absolut inte amma om du mår dåligt av det. Och det är inte konstigt att du gör det efter vad du varit med om.
Svar på tråden Amning känns som övergrepp