Inlägg från: MissHelene |Visa alla inlägg
  • MissHelene

Amning känns som övergrepp

Helt normalt att känna sånna tankar inför amning. Själv fick jag ångestkänslor i kroppen när jag ammade, vet inte varför. Har aldrig varit utsatt för övergrepp eller liknande så fanns ingen anledning. Men ammade iaf då jag visste det gick över så fort bäbis var klar. Känns det som ett övergrepp för dig så gör du rätt i att ta ersättning i stället tycker jag. Funkar det inte så funkar det inte. Amning är inte för alla, man hör inte så mkt om det innan man själv sitter där :)

• MissHelene
    Frankie Bean skrev 2016-08-19 14:28:40 följande:

Det hände en grej igår där jag blev väldigt sårad pga andras åsikter om bebismatning. Funderar på om de hade behandlat mig på samma sätt om de vetat om dessa känslor.

Har blivit utsatt för våldtäkter som vuxen, vet inte om jag känt annorlunda om de inte inträffat. Kommer ihåg att jag skämts för mina bröst sedan de dök upp så det har säkert också påverkat.

Åh fy vad jobbigt:'( beklagar verkligen allt som hänt dig. Inte så konstigt att du får sånna känslor då! Bry dug inte om vad elaka människor skriver, finns tyvärr gott om troll här på fl.
  • MissHelene
    Frankie Bean skrev 2016-08-19 14:55:54 följande:
    Tack.

Tyvärr var det på mvc :/ Var totalt oförberedd.
    Finns många med fel yrke, gå på din egen känsla så ska du se att det kommer gå bra:)
  • MissHelene
    Anonym (fler) skrev 2016-08-20 21:29:03 följande:
    Jag kan ibland få ångestkänslor om man suger på brösten vid fel tillfälle, eller jag själv rör dem för mycket vid onani. Lyckligtvis verkade de inte triggas av mitt barn, amningen gick fint. Tur att det finns flaska för alla som inte vill amma. :)
    Ja vi ska vara glad att bo i ett land där det finns suverän ersättning :) jag delammade så prisar gudarna för ersättningen^^
Svar på tråden Amning känns som övergrepp