Var äter ditt barn frukost när ni är lediga? (Välj det alternativ som överväger)
Välj det alternativ som passar bäst in på ert/era barn.
Välj det alternativ som passar bäst in på ert/era barn.
Barnen äter tillsammans vid köksbordet på vardagarna, på helger och lov äter de i soffan framför tv/ipad. Vi är synnerligen osociala vid just frukostar. (Men äter alltid middarna ihop)
Våra barn brukar få frukt/macka och havredryck framför tv vid kl 6-7. Sedan äter vi tillsammans utan skärm kring 9-10.
Beror på. Äter vi varm mat (pannkakor, omelett etc.) äter vi alltid vid matbordet. Äter vi mackor eller yoghurt så brukar vi äta där vi känner för det. Vi har matbord och vardagsrum i samma rum, så om några sitter i soffan och några vid bordet kan man ändå prata med varandra. På TVn är det alltid nyhetsmorgon, men ibland fipplar ungarna med nåt annat på mobil/ipad.
Första alternativet.
Han har autism och föredrar det så. :)
En blandning av att äta tillsammans Antingen med eller utan skärm.
5 och 8 år. De äter alltid frukost vid TV:n eller annan skärm. För mig/oss är det absolut inte heligt att vi måste sitta tillsammans då. Speciellt jag och ena sonen är oerhört morgontrötta och mår bäst av att få lite "space" just på morgonen. Umgås gärna med dem mer vid andra tillfällen än just frukosten.
valde "äter inte frukost"
dvs jag äter frukost men jag har tonåringar som hellre sover om de har chansen :)
Vi har numer DN på plattan. Billigare och miljövänligare.
Läser dina barn DN?
; )
Otydligt... Jag vet... Men jag menade faktiskt barnen. Sitter de med skärmar?
Vi har också tidningen på paddan, men barnen läser inte den ännu, så de sitter inte upptagna med någon skärmaktivitet, vi vuxna är såklart ungefär lika distraherade som när vi hade papperstidning. Aningens mindre faktiskt, då vi ofta tog vars en del av tidningen, medan vi bara har 1 padda, så då är alltid 1 förälder "ledig".
Tack alla som svarat!
Det ger lite mer insikt i frågan.
Ibland känns det som att vi är ensamma med att inte låta barnen äta framför Bolibompa eller Sommarlov...