Var äter ditt barn frukost när ni är lediga? (Välj det alternativ som överväger)
Välj det alternativ som passar bäst in på ert/era barn.
Välj det alternativ som passar bäst in på ert/era barn.
Jag menar väl att klart de måste få ha skärm då vi vuxna har det. Ingen orkar ändå inte prata med varandra på morgonen. Äter vi middag ihop har vi utan skärm om det inte är plockmat/tv-dinner som vi har ibland.
Vi äter alltid frukost vid köksbordet, inga skärmar. De kan få titta på ipad i soffan när vi lagar lunch/middag men aldrig vid matbordet. Vi har inte mobil/padda vid bordet, bara dagstidningen.
Vi äter alltid frukost vid köksbordet, inga skärmar. De kan få titta på ipad i soffan när vi lagar lunch/middag men aldrig vid matbordet. Vi har inte mobil/padda vid bordet, bara dagstidningen.
Skulle aldrig låta barnen ära framför tv/surfplatta utan vi sitter vi matbordet i köket om vi ska äta o äter alltid tillsammans. Möjligtvis i undantagsfall att de kan få ära mellis på golvet framför tv eller i sitt rum om de är sjuka, aldrig annars.
Jag valde "ensam utan skärm" för att hon sitter ensam vid köksbordet och äter, men jag är i köket, så vi brukar prata medan hon äter. På lediga dagar brukar jag äta frukost runt kl 7 och hon först vid halv 9. Storebror äter en timma senare.
Ni som är anti skärm varför? Reagerar ni lika inför en tidning?
Japp, inga tidningar/böcker/mobiler vid bordet utan där umgås man med familjen och pratar om dagen o livet.
Ni som är anti skärm varför? Reagerar ni lika inför en tidning?
Japp, inga tidningar/böcker/mobiler vid bordet utan där umgås man med familjen och pratar om dagen o livet.
Frukosten med! Har inga tidningar utan vi läser på mobilen/iPad eller kollar nyheter på tv andra tider än mattider :)
även på frukosten? Själv är jag uppvuxen med dn på bordet varje morgon. (pappa journalist så det bidrog nog mycket) Mycket spännande uppslag till diskussioner fick man därifrån. För mig är det viktigt att men tar in nyheter, något jag vill lära mina barn. Än läser de inte dn men sonen har börjat nosa och dottern brukar kolla in deras barnsidor.
Vi kör med att tidningar är OK. Så även för barnen.
MEN eftersom barnen inte har sina tidningar på skärm, så läser vi vuxna tidningen på skärm och barnen läser sina tidningar på papper.
Om de vill läsa dagstidningen på skärm så är det OK, men inga spel eller filmer.
Ett bra sätt att få in läsningen och senare när de är äldre, få in nyhetsuppdatering, men inte ett tillfälle att roas av filmer eller spel.
Vi kör med att tidningar är OK. Så även för barnen.
MEN eftersom barnen inte har sina tidningar på skärm, så läser vi vuxna tidningen på skärm och barnen läser sina tidningar på papper.
Om de vill läsa dagstidningen på skärm så är det OK, men inga spel eller filmer.
Ett bra sätt att få in läsningen och senare när de är äldre, få in nyhetsuppdatering, men inte ett tillfälle att roas av filmer eller spel.
Vill lägga till att vi periodvis även har papperstidning. Vi varvar beroende hur vårt liv ser ut. Erkänner morgontidnings beroende. Uppvuxen med upp till 5 dagstidningar.
Fler som vill svara?