Seaflower skrev 2016-08-30 13:54:25 följande:
Ah, men va skönt att du har haft din vän, det är ju guld värt!
Jag har börjat jobba nu, och det känns både och. Skönt att komma igång men samtidigt känns det skit att sitta här i denna situationen. Jag skulle ju påbörja nedräkning efter semestern, men nu sitter jag här i hamsterhjulet igen och vet inte när jag kommer vara gravid nästa gång..
I mina positiva stunder tänker jag att "jaja, jag kommer ju vara gravid innan årsskiftet igen" och lite senare tänker jag att "hallå, det kan ju ta flera år innan du blir gravid, om du ens kommer att bli det"..
Jag har ju väntat på ÄL eller mens nu, vilket som är okej har jag tänkt, men nu efter att ha testat med ÄL-stickor i en vecka utan minsta stegring så har jag blivit skraj för att det inte ska bli någon ÄL, och utan ÄL - ingen mens? Eller?
Å andra sidan har jag ju aldrig haft en fungerande ÄL (därav Pergotime för min del) men jag har ju ändå haft mens, så jag försöker att tänka så, att den kommer snart ska du se..
Så fort mensen behagar dyka upp så tänker jag köra igång med en kur pergotime. Min dotter kom till på kur nr 2 (2009) och den här lilla som inte ville vara med trots allt kom till på kur nr 1, så jag hoppas innerligt att min kropp inte är så svårstartad om jag bara får lite hjälp på traven.
Jag hoppas att mensen kommer snart, gärna NU :-P
Hur känner du/ni över att börja försöka igen?
Man säger ju att har man fått mens så har man fått ÄL med, men det stämmer ju inte riktigt enligt mina erfarenheter. När jag pratade med min BM om det här så hon att det normala ligger på 10 ägglossningar/år dvs att det finns två månader per år som man eventuellt inte har ÄL. Sedan är väl det högst individuellt också såklart.
Jag vet däremot inte hur mina ägglossningar ser ut så ja vågar inte tro att det kommer igång så fort igen.
Jag testade med clearblue fertilitetsmonitor för att leta upp ÄL när vi försökte och blev gravida den här gången. Men enligt den så fick jag en stegring men aldrig MAX utslag på den. Så rent teoretiskt skulle det innebära att jag kanske aldrig hade ngn ägglossning.... men då hade vi ju aldrig blivit gravida... Man kan bli knasig på allt här.
Har precis som dig, positiva stunder när jag tänker innan Januari, då den här bebisen skulle ha gjort entré, sen kommer en mörk stund när jag tänker att jag faktiskt inte lyckas igen.
Så jobbigt och svaja sådär.
Åkte till gyn igår, där konstaterade man att jag hade en ngt (troligtvis en bit av moderkakan kvar) i livmodern. Så jag kände hur jag ramlade tillbaka två steg i utvecklingen. =(
Men idag efter en helvetsnatt med cytotec känns det bättre.
Jag väntar på att jag ska sluta blöda och inväntar mens så vi kan börja fundera på ÄL.
Jag vill mer än gärna bli gravid igen, och jag hoppas innerligt att jag ska våga lita på kropp. Att den kan, att det går vägen hela tiden ut, att det blir friskt och utan kallt för många nojjor och ångest relaterade veckor. Det enda jag vet är att vecka 16 kommer bli en orolig vecka och att vecka 12 numer förflyttats till ultraljudet.