Världsmedborgare skrev 2016-11-16 10:58:51 följande:
Tvärtom, tro mig, jag vet hur det ser ut genom det jag är involverad i, och att det inte går att peka ut nån grupp, religion eller va fan du vill.
Eländet finns precis överallt, inom alla religioner, inom alla samhällsgrupper, det är bara mer eller mindre synligt.., minst synligt längst upp i samhället, och mest synligt bland de lägre samhällsklasserna, precis som det alltid varit.
Så ger vi oss på en grupp och stävjar de övergrepp som sker där, så är det som att tillåta det i andra, och så kan vi inte göra.
Faktiskt är det bästa vi kan göra, det är att erkänna att vi dras med samma elände själva.
Upp med skiten till ytan, gör folk medvetna om det, och låt dom förstå att vi verkligen vill göra nåt åt det.
Då kommer vi samtidigt att kunna hävda, att vi inte behandlar religioner eller kulturer olika, och slipper dras med den debatten.
Dina försök att släta över och försöka ändra fokus genom att peka på att andra också gör fel är rätt genomskinliga. Om du haft något verkligt intresse av att diskutera vad du anser vara felaktiga beteenden hade du kunnat ta upp själva beteendet istället för att använde en "men de gör ju också fel" taktik.
Det finns i grunden inget som skiljer dig från dina meningsmotståndare. Förutom lite mer hycklande.